recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic TH-42PV600... jeg er skuffet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic TH-42PV600... jeg er skuffet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic TH-42PV600... jeg er skuffet
    Sendt: 10-August-2006 kl. 21:02

Troede langt om længe jeg havde fundet min nye fladskærm.

Men ak, jeg tog ind til Panashoppen (Rosendal Radio) på Frederiksberg og så på et TH-37PV600. Så både almindeligt tv og DVD afspillet fra en Panasonic DVD med HDMI udgang.

Hvorfor flimrer billedet som på et gammelt 50Hz billedrørstv???

Filmen der blev sat på var 'Meet the Fockers'. Inden filmen starter hvor man ser producent introen med den lille dreng der sidder på en sky og fisker, lagde jeg mærke til at skyerne blev vist som var det på en pc med 256-farvers indstilling. Der var altså tydelig overgang mellem de blå og hvide nuancer. Noget som jeg før har hørt folk tale om på hifi4all.dk omkring afspilning af 'Jarhead' og scenerne med brændende oliekilder.

Hvorfor har fjernsynet denne tendens? Eller skyldes det slet og ret dvd afspilleren?

Desuden synes jeg dvd-billedet så nærmest grynet ud, selv på 2,5 meters afstand. Mit gamle 32" widescreen philips crt-tv står klart bedre.

Er jeg kræsen eller er teknologien bare ikke bedre i dag? Skal jeg vælge Philips tv med ClearLCD for at få et fladskærmstv der bedst matcher billede kvaliteten på et 100Hz CRT?

Håber en venlig sjæl vil svare på mine mange spørgsmål.

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2006 kl. 23:06

Et eller andet har været rivende galt.Normalt vil et Pana60/600 slå de fleste CRT helt uden problemer.Men de skal altså indstilles korrekt (langt fra fabriksindstillingen) !! 

Jeg har haft den omtalte Samsung ,og kan garantere for,at min kammerats Pana60 ikke har skyggen af det famøse problem !

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 00:38
Jeg har også set på LCD TV de sidste 6 måneder.

Stadig ikke et LCD TV der kan matche mit 8 år gamle Sony 29" 29C3E 100Hz CRT.

Hvis du absolut skal ha´ et LC TV så ville jeg købe et 32/37" Mirai, vel og mærke kun hvis du har et DVB-T signal, og vente med at hive den helt store tegnebog frem til LCD TV er på højde med analogt 100Hz CRT.

Men når du siger du er kræsen, så ville jeg vente - ellers bliver du bare iriteret hver gang du tænder for TVét.

Redigeret af ticker - 11-August-2006 kl. 00:47
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 07:27
@ ticker: panasonic TH-42PV600 er et plasma tv

Redigeret af Stampe - 11-August-2006 kl. 07:28
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 08:33

Jeg har selv et PV60, som jo er samme panel, og ssamme "billedside" som PV600.

De ting du nævner oplever jeg slet ikke. Ikke engang med min midlertidige Lumatron.skod-DVD-afspiller, jeg brugte ind til jeg fik min DMR-EH65.

Jeg har i dag mindst lige så godt billede som med mit gamle CRT. Muligvis også bedre. De har dog ikke været stillet op i nøjagtig samme senarie, så en dirrekte sammenligning har jeg ikke lavet.

Jeg må sige at billedet skal indstilles en del i forhold ti standart, for at være rigtig godt. Standart instillingerne er dog ikke så ringe som du hentyder til de var i butikken. Jeg syntes blot billedet var alt for voldsomt lyst og skarpt, pga den voldsomme kontrast.

Jeg tror (eller ved) at du ikke kan have fået det rette indtryk af dette fjernsyn.

Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 08:52

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Jeg har også set på LCD TV de sidste 6 måneder.

Stadig ikke et LCD TV der kan matche mit 8 år gamle Sony 29" 29C3E 100Hz CRT.

Hvis du absolut skal ha´ et LC TV så ville jeg købe et 32/37" Mirai, vel og mærke kun hvis du har et DVB-T signal, og vente med at hive den helt store tegnebog frem til LCD TV er på højde med analogt 100Hz CRT.

Men når du siger du er kræsen, så ville jeg vente - ellers bliver du bare iriteret hver gang du tænder for TVét.

Øhhh, det mener du ikke vel, at du ikke har set et Lcd som kan matche dit 8år gamle Sony? Enten har du kun kigget i bladene eller elgiganten, ellers kan jeg simpelthen ikke forstå din udtalelse.

Hvad ligger til grund for din mening?

Redigeret af Bendix - 11-August-2006 kl. 08:54
Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Jeg har selv et PV60, som jo er samme panel, og ssamme "billedside" som PV600.

De ting du nævner oplever jeg slet ikke. Ikke engang med min midlertidige Lumatron.skod-DVD-afspiller, jeg brugte ind til jeg fik min DMR-EH65.

Jeg har i dag mindst lige så godt billede som med mit gamle CRT. Muligvis også bedre. De har dog ikke været stillet op i nøjagtig samme senarie, så en dirrekte sammenligning har jeg ikke lavet.

Jeg må sige at billedet skal indstilles en del i forhold ti standart, for at være rigtig godt. Standart instillingerne er dog ikke så ringe som du hentyder til de var i butikken. Jeg syntes blot billedet var alt for voldsomt lyst og skarpt, pga den voldsomme kontrast.

Jeg tror (eller ved) at du ikke kan have fået det rette indtryk af dette fjernsyn.

Men kan fjernsynet virkelig være indstillet så dårligt at selv en dvd-film fra en afspiller med hdmi ikke er i stand til at vise et tilfredsstillende billede? Prøv at se hvad jeg skrev i øverste indlæg om "256-farvers" problemet og det at billedet var grumset på en måde.

Var jeg blevet overbevist hos Panashoppen havde der i dag ligget en ordre hos TC.

Er nogen som har et bud på hvor jeg ellers kan se PV600 så jeg kan se om det kan gøres bedre?

Til top
Dan the Man Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2006
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af jstn jstn skrev:

Var jeg blevet overbevist hos Panashoppen havde der i dag ligget en ordre hos TC.

Er nogen som har et bud på hvor jeg ellers kan se PV600 så jeg kan se om det kan gøres bedre?

Du har jo selv lige sagt det - hos TC naturligvis!

Playstation 5
Apple TV 4
Til top
Jeppe Holm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 09:37

Som nævnt er dette emne blevet diskuteret i et andet forum angående Samsungs Q7'r - vil det sige at det også her kunne være DVD maskinen eller indstillingerne der ikke var "korrekte" ??

- Q7'eren nede på 12k i Tyskland, hvilket i så fald gør den ret attraktiv for mig...Skulle man så satse

Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 21:10

Kunne du poste det link til det sted hvor man snakker om Samsung Q7?

Ja det kan godt være jeg kan se tv'et hos TC, men de ligger desværre lidt langt fra mig. Er der nogen som kender en butik med PV600 i Københavns området?

Til top
t0PPy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-April-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 21:18

Jeg har nu heller ikke set et LCD tv som kan måle sig med mit Samsung 32" Plano CRT.. ..personligt synes jeg billedet på LCD tv er alt for uroligt - specialt sorte områder..

Til top
kgpedersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juni-2006
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2006 kl. 22:01

Nej, med samsungen havde det ikke noget med dvd afspilleren at gøre. Jeg havde nøjagtig de samme problemer med almindeligt antennesignal

Kristian

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu