|
Hvilken radioantenne ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rehof ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-November-2012 kl. 07:47 |
Hejsa.
Jeg lukker mit Yousee abonnment, og går på parabol istedet. Men så kom jeg i tanke om at alle mine radio kanaler så også ryger i mit hobbyrom, så det skal der gøres noget ved. Ved noget hvilken radioantenne jeg skal sætte op som ikke fylder ret meget ( uder som inde ), for at få nogle radiostationer direkte ned til min gamle B&O radio i mit hobbyrom ? Vi har en del lokalradioer her i det vestjyske, så hvis man kan få en antenne som også kan tage dem, ville det jo være perfekt :-) På forånd rigtig mange tak. Rehof |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Start med en stump ledning og se hvad du kan fange på den.
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
En FM-rundstråle antenne er et godt bud.
Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Ole JN ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-November-2008 Sted: Switzerland Status: Offline Point: 14 |
Har valgt at gå en anden vej, i det vi slet ikke bruger radio antenne signaler mere, alt med radio foregår via streaming. Som udenlandsdansker giver det mulighed for at høre alle de lokale sendere som her også streames, samt også hente en lang række af danske radiostationer, inklusive lokale sendere fra det område vi boede i Danmark.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
En alm gummi-bilantenne på loftet gør tricket her i huset
![]() |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Her anvendes en gammel, ramponeret UHF-antenne sammen med en Harald Skrald-antenneforstærker, at jeg kan høre snart sagt alle lokalradioer og DR-radiokanalerne, samt Radio ABC.(Aars)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |