recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Splitter til Coax
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Splitter til Coax

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Splitter til Coax
    Sendt: 19-November-2012 kl. 12:34
Her hvor vi bor, overgår vi til Waoo tv pr. 1. januar. Vi har deres fiber i forvejen. 

Opsætningen bliver vi får boks i stuen, da vi ikke kan undvære at sætte tingene på pause og nogle gange starte forfra, da vi er en familie med 3 små børn. Har dog overvejet kører det i vores HTPC i stuen. Dog i tvivl om hvordan? 

Udover det, skal vi jo så have trukket coax kabel fra fiberboksen som skal splittes til de 3 andre tv vi har. Men overvejer lidt her, bare nøjes med web tv på disse. Dog ved jeg børnene og fruen hurtig vil blive træt af skulle skifte kanal med en mus.

Så hvad anbefaler i af opsætning og af evt splitter? 

Vi har som sagt 4 tv, hvor af det ene ikke har dvb-c tuner, desværre. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 13:44
http://www.homeconnect.me/

HF-tæt installation til kabel-tv

Redigeret af cnn3 - 19-November-2012 kl. 13:44
mvh Christian
Til top
pryssing Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pryssing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 14:31
Så nemt er det desværre ikke: 

Der er ikke Coax i tv-boxen, så hvert enkelt tv skal forbindes med netstik til boxen! (og så er web-tv lige pludselig en rigtig god ide ;-)  
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 14:34
Vil jeg tjekke ud. 

Er det uden betydning at der fra fiberboksen først vil være et ca 20 m kabel før forstærkeren kommer på? Jeg bliver nød til at have forstærkeren på fra soveværelset af, da boksen i stuen jo kører via netkabel. 

Skal boksen droppes og køre det i HTPC?  

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af pryssing pryssing skrev:

Der er ikke Coax i tv-boxen, så hvert enkelt tv skal forbindes med netstik til boxen! (og så er web-tv lige pludselig en rigtig god ide ;-)  

Kan du forklare det nærmere helt præcist? Har godt læst lidt om noget vlc og et program til at scanne ip adresser osv. 

Men er helt på bar bund lige pt. Ved dog at hvis jeg ikke har det hele klar til 1. januar, så sker der et værre ramaskrig herhjemme. 

Overvejer som sagt om boksen er nødvendig? 99,- sparet = abonnement hos fx HBO Nordic. Big smile Vi har netflix i forvejen, der bruger jeg vores PS3 i stuen og igennem xbmc med advance launcher til web på de andre klienter, samme måde bruger jeg tv2 film som vi har fra Waoo i forvejen.

Min HTPC i stuen fungerer også som medieserver, hvor der er trukket cat5e eller cat6 kabler til klienterne fra routeren i stuen.

Til top
dvidebaek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dvidebaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 16:03
Hvor i landet bor du JordanDK og hvilket energiselskab leverer fiberen til dig? Er det i en boligforening du bor? Ved at NRGI udsender deres kanaler både som IPTV, DVB-C og analogt til boligforeninger. Så hvis det er tilfældet du bor i NRGI's dækningsområde, og bor i en boligforening, så behøves der ikke boks til de resterende TV. Du skal kun trække ganske almindelige antennekabler ud til de 3 andre TV :-) Ved at det er sådan det er skruet sammen fra NRGI's side, da jeg har siddet og forhandlet med dem, på vegne af min boligforening! 
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af pryssing pryssing skrev:

Sådan som spørgsmålet er formuleret, går jeg udfra at det er  coaxstikket på selve fiberboksen (ikke tv-boxen), hvorfra der kan udtages et analog signal, og måske endda et DVB-C signal
mvh Christian
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af dvidebaek dvidebaek skrev:

Hvor i landet bor du JordanDK og hvilket energiselskab leverer fiberen til dig? Er det i en boligforening du bor? Ved at NRGI udsender deres kanaler både som IPTV, DVB-C og analogt til boligforeninger. Så hvis det er tilfældet du bor i NRGI's dækningsområde, og bor i en boligforening, så behøves der ikke boks til de resterende TV. Du skal kun trække ganske almindelige antennekabler ud til de 3 andre TV :-) Ved at det er sådan det er skruet sammen fra NRGI's side, da jeg har siddet og forhandlet med dem, på vegne af min boligforening! 

Bor i Randers NØ og det er Verdo som leverer til vores boligforening. 

Har fået fortalt hos Verdo, at boksen kører via netkabel fra fiberboksen af. Til andre tv kan jeg trække coax kabel, som så skal splittes og der skal laves en alm søgning via dvb-c. 

Kan også vælge helt at droppe boksen eller selvfølgelig få bokse til alle tv. Dead

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Sådan som spørgsmålet er formuleret, går jeg udfra at det er  coaxstikket på selve fiberboksen (ikke tv-boxen), hvorfra der kan udtages et analog signal, og måske endda et DVB-C signal

Fuldstændig korrekt. DVB-C signal fra fiberboksen til andre tv.

Til top
d19s Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Oktober-2008
Sted: Hobro
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér d19s Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 10:18
har installeret rigtig mange fiber bokse fra verdo :-)
du kan sagtens køre coax fra fiberboksen og op i en fordeler hvor du køre videre til de tre tv, hvis du ikke gider have en boks til  at stå..  men køb nu en ordenlig fordeler, og noget godt coax kabel..
det kan være nødvendigt at have verdo ud og lave måling og skifte et dæmpeled på Hagen (fiberboksen) hvis dit billed ikke er ordenlig..
edit:  og det køre dvb-t

Redigeret af d19s - 22-November-2012 kl. 10:19
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1054
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Fuldstændig korrekt. DVB-C signal fra fiberboksen til andre tv.

Der kører både analogt og DVB-C... I hvert fald hos SEAS-NVE.

Og sjovt nok er det ikke Waoo, men dit eget el-selskab du skal have fat i, for at åbne for signalet. Jeg mener det koster 39/md.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2012 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af d19s d19s skrev:

har installeret rigtig mange fiber bokse fra verdo :-)
du kan sagtens køre coax fra fiberboksen og op i en fordeler hvor du køre videre til de tre tv, hvis du ikke gider have en boks til  at stå..  men køb nu en ordenlig fordeler, og noget godt coax kabel..
det kan være nødvendigt at have verdo ud og lave måling og skifte et dæmpeled på Hagen (fiberboksen) hvis dit billed ikke er ordenlig..
edit:  og det køre dvb-t

Det kører ikke på dvb-t her, på nogle af de papirer vi har fået. Det er enten ip eller dvb-c. 

Er godt klar over der skal en ordentlig fordeler på. Smile  Coax kablet har jeg også helt styr på. Det var bare hvilken fordeler, der er god til fx 3 måske senere 4 tv. 

Selvfølgelig gider jeg ikke betale penge for at have en boks i soveværelset, børneværelserne og senere evt. køkkenet, det hvert fald i min optik 156,- om måneden lige ned i lokummet. 

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu