recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny printer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny printer?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1924
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny printer?
    Sendt: 19-November-2012 kl. 17:47
Spørgsmål angående ny printer.
Skal hjælpe med at købe en ny printer, den skal have trådløst net og må gerne kunne tage en enkelt fotokopi en sjælden gang. Der er ikke det store printerbehov, kommer næppe til at printe ret mange fotos og derudover kun begrænset generel brug, så den må gerne være billig (men ok kvalitet) 

Virker som et ok valg i den billige ende.
Er der noget man skal være opmærksom på mht. chip i farvepatroner, "planlagt forældelse" af patroner etc?
Til top
DraX Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2012
Sted: Thorsager
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DraX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 18:38
Jeg har en printer jeg ikke bruger. Måske du kunne have interesse i den?
Ses her på DBA.

Du kan få den for 500 kr.

Redigeret af DraX - 19-November-2012 kl. 19:01
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 22:03
Ellers tak
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 11:24
Jeg printer heller ikke særligt meget, og da jeg for år tilbage havde en inkjet-printer, var patronerne altid næsten tørret ud altid ud, når jeg endelig skulle printe. Og så skulle printeren køre en renseprocedure for at rense printhovedet, hvis det overhovedet kunne lade sig gøre.

Til sidst blev jeg træt af det pjat og købte en trådløst farvelaserprinter, som står centralt i huset, så det er muligt at printe overalt.

Jeg ved godt, at den løsning er noget dyrere end den printer, du linker til, men jeg går aldrig tilbage til en inkjet igen.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 11:34
Ja, jeg overvejer også en laserprinter. Enten så er blækpatronerne tørret, med en masse bøvl, så kan man købe nogle nye, og så virker de heller ikke, eller printeren går i stykker.
Ellers kan man tit få billige inkjets i supermarkeder rundt omkring. Uden at vide det, så tror jeg Canon måske er lidt bedre, HP også i den bedre ende, meeenn....
mvh Christian
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 11:34
Splinten, hvad for en printer købte du?
mvh Christian
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 12:35
hvis i er flere brugere i huset så køb evt en wifi netværksprinter som alle enheder i huset kan printe fra, så har man kun 1 printer som så bliver brugt jævnligt, vi bruger faktisk meget iphones og ipads at printe fra i dag.. også tører blækket aldrig ud
jeg har købt en canon mg8250 mener den hedder.. men mindre kan også gøre det.. scannerdelen er bare ekstra god i denne (også til dias) også har den 6 grundfarver mener jeg 
Mvh

René
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 13:00
Nu er det et par år siden, men jeg købte en wifi-printer - Samsung CLX 3185FW tror jeg den hedder.

Der er efterfølgende kommet et par iPads indenfor murene, så i dag ville jeg nok vælge en Airprint-kompatibel printer (http://support.apple.com/kb/HT4356?viewlocale=da_DK&locale=da_DK).

Eller en Google Cloudprint-kompatibel printer (http://www.google.com/cloudprint/learn/printers.html), hvis jeg ikke havde Apple-produkter.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 13:07
Tak for svarene.
Som udgangspunkt tror jeg at de gerne vil holde sig til en relativ billig inkjet (de har haft en i en del år uden problemer (som nu er død)).
De printer ikke i større antal, men tror de printer jævnligt, så blækket når næppe at tørre ind.
Grunden til valget af den jeg nævner er netop at den har trådløst netværk.

Men er det korrekt at Canon ikke bruger diverse tricks mht. at "forælde" blækpatronerne?
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 13:18
Ja, du skal ihvertfald ikke købe en Lexmark, den stopper udskrivning af farven efter x antal kopier, uanset hvor meget blæk der er tilbage.....har jeg fundet ud af :-((

mvh Christian
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 14:09
de canon vi har kan printe ud efter gentagne advarsler om lav print stand, og på et eller andet tidspunkt stopper den så hvor den siger nu er patronen tom, men om den så vitterligt er tom ved jeg ikke.
ved ikke om den model du har deler patroner med de dyrere modeller.. gør den er der en ok print økonomi.. men vær obs ved flere er det jo sådan at jo billigere printeren er, jo dyrere er dråberne der skal puttes i.. men printer de ikke ret mange fotos er det jo ligegyldigt.. da det jo nok er her der sluges med.
Mvh

René
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2012 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Tak for svarene.
Som udgangspunkt tror jeg at de gerne vil holde sig til en relativ billig inkjet (de har haft en i en del år uden problemer (som nu er død)).
De printer ikke i større antal, men tror de printer jævnligt, så blækket når næppe at tørre ind.

Denne her s/h laser er en fantastisk arbejdshest til en god pris: http://www.edbpriser.dk/printer/brother-hl-2135w-id-6822710.aspx

Men det kræver naturligvis at de ikke har behov for farver...
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu