|
K: Windows 7 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
reneAalborg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 129 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-November-2012 kl. 17:16 |
Min bærbare er ved at være godt langsom, og vil gerne formatere og ændre C partionens størrelse, for så at lægge en gang frisk windows ind. Maskinen er født med Vista, men enhver form for skiver er gået tabt (hvis der overhovedet fulgte nogen med).
Nogen der har Windows 7 de vil af med? (min bærbare er 32 bit) Evt bare en licens, selvom jeg ikke lige ved hvordan jeg sikrer mig at sådan en fungerer.. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvis du kan leve med den nye startmenu, så kan du købe en ny windows 8 fra microsoft til 229 kr. efter min mening kører den bedre på ældre hardware end windows 7
|
|
![]() |
|
reneAalborg ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 129 |
Tak for tippet, det er godt nok en fornuftig pris. Men går ud fra at det er en upgrade mulighed?
Det ville også fungere udemærket i den her situation, kunne bare godt tænke mig muligheden for at formatere og installere frisk windows ude fra "DOS" - jeg har før fået en virus der gjorde at jeg ikke kunne komme ind i selve windows og reparere/opgradere. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Du kan godt installere en frisk og ifølge licensreglerne må du faktisk også flytte den til en anden maskine.
Man får efter købet muligheden for enten at installere fra disk, fra en USB, eller fra en ISO fil som brændes til DVD.
|
|
![]() |
|
OK, så man kan brænde den hentede iso på skive, og lave den klassiske windows install hvor man booter op på skiven, formaterer, bestemmer partionsstørrelse og installerer? Har du selv gjort det på den måde? Ville passe mig perfekt.
Jeg kommer bare i tvivl når jeg læser tilbuddet på microsofts hjemmeside: "I en begrænset periode kan du opgradere din pc med en tidligere version af Windows til Windows 8 Pro til en særlig tilbudspris" og et andet sted på siden: "..og du kan kun installere opgraderingen på pc'er, der har en gyldig basislicens og et af følgende operativsystemer: Windows 7, Windows Vista eller Windows XP (SP3)." (http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/buy) Jeg ville helst høre dig og andre sige at jeg med 229,- udgaven kan boote og installere, men er vist alligevel overbevidst om det modsatte. Redigeret af reneAalborg - 21-November-2012 kl. 20:37 |
|
![]() |
|
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 910 |
Det kan være at du kan gendanne fra opstartsmenuen. Typisk ligger der en skjult partition beregnet for gendannelse, hvis der ikke er leveret diske med.
Prøv evt. at installere den gratis version af partitionsværktøjet herfra http://www.partition-tool.com/personal.htm og se om der ikke ligger en skjult partition, der hedder noget som "HDDRECOVERY" e.l. Hvis der ligger sådan en partition, vil du under opstarten kunne vælge recovery af system under værktøjer, og vupti får du en ren installation, som du f.eks. kan opdatere til Win8. Husk at tage backup af det, du vil gemme inden.
Redigeret af Splinten - 21-November-2012 kl. 20:21 |
|
![]() |
|
Vil jeg klart kigge på - hvis der samtidigt er mulighed for at tildele mere plads til C drevs partionen ville det være fint.
EDIT: der står "Safely free merge adjacent partitions into one without data loss." Lyder godt. Redigeret af reneAalborg - 21-November-2012 kl. 20:44 |
|
![]() |
|
Jeg har sat en ny harddisk i en maskine og installeret Windows 8 til 229 kr. på den. Har lavet 2 installationer fra ISO og 3 fra USB uden problemer. USB er langt det bedste hvis man ligger inde med en 4 GB stick. Man kører et program som undersøger maskinen og kommer med forslag om hvilke programmer der kan køre og medtage indstillinger og hvilke enheder der ikke er understøttet. Bagefter får man mulighed for at købe Windows 8, serienummer kommer på e-mail og bagefter downloades programdata, hvor man vælger om det skal være direkte install, fra USB eller som et ISO der kan brændes på en DVD. Jeg har opdateret maskiner, hvor jeg bare har proppet USB stick i og indtastet serienummer, men hvor Windows 8 setup programmet aldrig har været kørt.
Redigeret af Cyberguyen - 21-November-2012 kl. 20:48 |
|
![]() |
|
henriksen78 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 120 |
er der nongle der har brugt tilbud på Win8.
får man den ned som en ISO eller ligende, så man kan brande den ud på en DVD ? |
|
![]() |
|
Hvor mange gange skal jeg skrive det?
|
|
![]() |
|
Ikke flere, indsats værdsat!
![]() |
|
![]() |
|
henriksen78 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 120 |
" CYberguyen" inden du øffer, syntes jeg du skulle se hvornår indlægne er postet. jeg har umuligt kunne se dit indlæg, da de er postet samtidig inden for samme minut.
men bortset fra det, så tak for hjælpen, det var svar nok for mig ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |