|
Hdhomerun via netværk til ens sommerhus!!! |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | |
cmax
Super bruger Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 23-November-2012 kl. 10:48 |
Er der nogen der ved om man kan bruge sin HDhomerun til at trække Quicktv i en sommerhus – altså via internettet kunne logge sig på ens netværk hjemme, og se ens Yousee kanaler i sommerhuset.?? Hvis JA – er der nogen der ved hvor man kan en vejledning i hvad man skal gøre.?? |
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej..
Det kan du nu godt, det er ikke noget problem. Det kræver dog du har en ordentlig upload, har du det?
|
|
cmax
Super bruger Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Mener jeg har 20/2 - så jeg ved ikke om 2mbit er nok.
|
|
kbking
Super bruger Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
Funktioner
Tak(0)
|
2Mb upload er ikke nok. jeg streamer til mit sommerhus ved hjælp af dvbviewer recording server og vpn. og mine erfaringer siger at man bør min. have 6Mb upload for SD kanaler og 10-12 Mb til HD kanaler. med 2Mb skal du nok mere kigge på en slingbox eller lignende.
|
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mener at have læst at man kan bruge VLC sammen med Recording Service, således at bitraten bliver tilpasset den aktuelle båndbredde. Men jeg har aldrig prøvet det
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Du får det til at lyde som om at det er en let sag - kan du så ikke lige skrive hvordan man får det til at virke? |
|
tipsen
Guld medlem Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke selv prøvet det, men vil da gerne høre om dine resultater! Måske du kan bruge dette link til noget:
http://www.phreefi.com/2012/01/accessing-your-hd-homerun-prime-from.html |
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
Droid:
Jamen jeg har bare en Windows syv maskine med Mediaportal. (Backend) Der er den indbyggede VPN server aktiveret. Jeg bruger så XBMC som frontend og kobler på min VPN hvor jeg er. Desuden virker VPN også fra iPhone og kan så bruge Yousee's app til IPad og iPhone. (Webtv) Men jeg har så også internet fra Yousee med 10mbit uploade det køre fremragende. |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, tak for dit svar. Jeg har også en Hdhomerun og en 200/200mbit så der burde være båndbredde nok til at få noget igennem :)
|
|
DiscomanDK
Funktioner
Tak(0)
|
Ja det ikke noget problem.. Du kan jo ogSå se dine optagelser, tv guide
Mm. Syntes Mediaportal og XBMC er en lækker combo. |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak.
Jeg har et ekstra spørgsmål: Er det muligt at bruge en eller anden lille enhed (har ikke mod på fysisk at bygge et mediacenter) som jeg kan stille i sommerhuset (og koble til tv'et) så jeg ikke er afhængig af en computer i sommerhuset. Altså en lille boks som kan kobles på min VPN-server her hjemme og dermed samtidig bruge min HD-Homerun på adressen. Mvh Redigeret af Droid - 26-November-2012 kl. 22:07 |
|
hønse
Bruger Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Findes der en guide et sted, hvordan man opsætter en hdhomerun box så man kan streame over internettet.. skal der sættes en vpn forbindelse op eller er der andre måder..?
Hvad kræver det af hastighed for at få det til at kører ondenligt, både for sender og modtager af tv-stream..? |
|
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |