recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optoma hd33
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Optoma hd33

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasjn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomasjn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Optoma hd33
    Sendt: 28-November-2012 kl. 18:53
Goddag.

Jeg har netop erhvervet mig en Optoma hd33 projektor, som kan vise 1080p 3D.
Projektoren er koblet til en forstærker(denon avr-1911) med 3D passthrough, og derefter til en PS3.
Mellem forstærker og PS3 er der 2 meter hdmi 1.4 kabel (det billigste fra Fona).
Mellem forstærker og projektor er der 10 meter hdmi 1.4 kabel, sådan et: http://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/standard-speed-1-4-hvidt-hdmi-kabel-10-m.html
Under produktbeskrivelsen af dette kabel står der at det understøtter 3D.

Problemet er at jeg oplever at projektoren mister forbindelse til min PS3 når jeg ser 3D film.

Hifiklubben mener at det er mit 10 meter HDMI kabel som kan være problemet, og foreslår at jeg køber et af deres High Speed hdmi kabler (1000kr+).

Nogen der har noget erfaring med dette?
Til top
madmax83 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: køge
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madmax83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 02:38
Jeg har næsten sammen problem som dig. Min playstation vil bare overhovedet ikke sende 3d ud til min projektor ( epson eh 5900) og køre det gennem en NAD T757.
Men sætter jeg min blueray afspiller til istedet for så funker det. Har et 10 m kabel fra min epson til forstærker og et 1 m fra forstærker til ps3.

Købte også kabel der fra, og har snakket med dem og fik til sendt et nyt kabel men stadig samme problem. Så tror min ps3 er noget hat til 3d. Manden kunne hellere ikke give mig nogen logisk forklaring på det.

Så skriv endelig hvis du finder en løsning på det.

Ps. Skal lige siges at min ps3 er den "store" med 80 gb hd.

Mvh jakob
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 08:21
det er noget med at når man første gang sætter projektor og ps3 sammen så skal man oplyse hvilken enhed man vil vise billede på, og fortælle hvor mange antal tommer billeder bliver og sådan, en ven fortalte mig han havde oplevet noget i samme stil som dig, han gik ind og fortalte hans ps3 hvilken type skærm der bliver brugt, og hvor mange tommer den var sat til, og at det var 3d kompatibelt, også var problemet løst.

håer dette kan hjælpe dig,

han har desuden prøvet selv meget dyre hdmi kabler, men det afhjalp ikke problemet.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 18:48
Jeg havde samme problem, Hd33 + Denon 4311 + PS3 + samme 10m label, of skills først parre rigtigt som tidligere
beskrevet. Herefter væltede billedet hver gang en mobil ringede eller SMSede, men siden jeg skiftede til Supra har det været klippe stabilt.
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2012 kl. 22:47
Jeg havde engang samme problem og havde en ganske billigt sort hdmi standard kabel på 15 meter var det vist, jeg tror det har noget at gøre med hdcp mellem enhederne, altså de skal handshake hvis i forstår, mit problem blev løst med et bedre kvalitets kabel fra av con. Efter det oplevede kenningen problemer, da jeg havde det billige var der nogle gange mærkelige farver på, signalet forsvandt, skammeligere sige at det ikke var over ps3 men en denon blu Ray afspiller, til min denon 4311.

At det så desværre koster en del ekstra med et dyrt kabel er surt, og om at det løser jeres problem vil jeg ikke ligge hovedet på blokken på,men er et forsøg værd, måske med et lånt kabel.

Hilsen Kim
Med Venlig Hilsen Kim
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu