recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kanel problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kanel problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Valkyrie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Kbh s
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kanel problem
    Sendt: 07-December-2012 kl. 21:18
Hej folkens. Jeg sidder og ser TV3 puls digital på vores 42lm860w i vores soveværelse. Men den kanal hakker hele tiden pixelene hakker og lyden skratter. Men det er kun denne kanel.   Det er så en ting men når jeg gå ind i stuen og tjekker på vores pioneer 5090h stå det helt perfekt og de køre samme begge to. Hvad vil det sige.
På forhånd tak.

VH. Morten
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 21:47
Det lyder som et problem, jeg har hørt om før. Det lyder som udefrakommende signaler der forstyrrer kabel tv signaler. Gætter jeg rigtigt, hvis jeg gætter på du har kabel tv.
Problemet skyldes, at de udefrakommende signaler er den samme frekvens eller en frekvens mget tæt på, som den/de berørte kanal(er).
Det løses med et nyt afskærmet antennekabel med afskærmede stik.
At du har forstyrrelser på det ene tv med ikke det andet kan forklares med, at det ene kabel er bedre end det andet.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 21:49
For at være sikker, kan du i første omgang prøve at bytte dine antennekabler om.
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Valkyrie Valkyrie skrev:

Hej folkens. Jeg sidder og ser TV3 puls digital på vores 42lm860w i vores soveværelse. Men den kanal hakker hele tiden pixelene hakker og lyden skratter. Men det er kun denne kanel.   Det er så en ting men når jeg gå ind i stuen og tjekker på vores pioneer 5090h stå det helt perfekt og de køre samme begge to. Hvad vil det sige.
På forhånd tak.

VH. Morten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 11:47
"Kanel problem", og så her i den søde juletid LOL
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Valkyrie Valkyrie skrev:

På forhånd tak.

VH. Morten
Hej Morten.

Du er kommet i en forkert gruppe, da spørgsmål her handler om  Det digitale landbaseret net-
d.v.s fra vores tv sendere,.-   Du er tilsyneladende på et kabelnet.

Du har ikke skrevet, hvor du bor samt hvor du får signaler fra,- så havde det været meget lettere.

Mange fejl er udelukkende p.g.a folks dårlige kabler og stik.-  De er ikke tætte.- D,v,s,  at andre
signaler kan komme ind i kablet.- Gamle plaststik er bandlyst.
Det er således, at vore tv sendere bruger nogle af de samme frekvenser som f.eks kabelnettene.
Er dit kabel så utæt kan du blive forstyrret på denne frekvens.
Med venlig hilsen
ESPERSEN El & Antenne
2730 Herlev
Til top
Valkyrie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Kbh s
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valkyrie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 21:14
Hej til jer alle . Jeg beklager stave fejlen.    Undskyld med forkert gruppe. Jeg er desværre ikke på kabelnet med antenne. Jeg bor 2770 Kastrup. Og har vores antenne som hedder tårnnet. Kablet er cirka 1 uge gammel og er 75 coax og yousee godkendt hvis det betyder så meget.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu