recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et fedt setup til 6000 kroner...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et fedt setup til 6000 kroner...

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
danieljohns Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-November-2012
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danieljohns Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et fedt setup til 6000 kroner...
    Sendt: 06-December-2012 kl. 14:24
Hejsa

Jeg overvejer følgende setup:

Højtalere: Monitor Audio Silver RX1
Forstærker: Enten CAMBRIDGE ONEDAB PLUS eller DENON DRA-F109

Jeg har desuden en Rega Planar II pladespiller samt en RIAA-forstærker. Jeg vil meget gerne kunne sætte min computer til anlægget og spille musik via eks. iTunes.

Vil det være godt til prisen (ca. 7000)?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 14:28
Ja, du har fat i den lange ende, når du vælger god stereo over dårlig surround.

Det er nogle gode højttalere, som jeg selv har haft, men jeg ved ikke med de forstærkere du har kigget på. Har du overvejet en mere traditionel forstærker (altså ikke en receiver, som det hedder når de kan modtage radio), og så at tilføje en brugt FM/AM-tuner ved siden af? Du har trods alt 3k til en decideret forstærker, og så kan en tuner købes brugt for småpenge.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danieljohns Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 15:24
Tak for svaret!

Jeg har egentlig ikke behov for en FM radio. Det behov får jeg dækket andre steder i huset.

Jeg ved uendelig lidt om det her felt, men jeg elsker musik, så jeg skal have noget, der lyder ordentligt til prisen :-)

Jeg kommer til at høre musik fra min pladespiller, fra min iPod, som jeg gerne vil kunne slutte til via en dock, og fra min computer. Så jeg tænker lidt, at jeg vel skal have en digital forstærker?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19524
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 16:04
Fint setup, men jeg havde nok valgt at købe brugt, der får du meget mere for pengene, et eksempel jeg kunne finde var

2800 kroner for højttalere (som spiller ganske hæderligt, men kræver et pænt stort rum)
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r66-passiv/id-87670470/

Forstærker med pæn effekt til at tøjre højttalerne:
http://www.dba.dk/forstaerker-nad-372-2-x-15/id-87459558/

Så er der lidt penge i overskud til at købe en god D/A konverter, eller lydkort til din PC.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 17:53
Jeg glemte selvfølgelig helt det med iPod-understøttelsen i receiver/forstærkeren. Så kan en 'traditionel' forstærker selvfølgelig lyde nok så godt, men stadig ikke rigtig kunne bruges til noget i det her setup...

Jeg ville nok snuppe de nævnte RX1'ere og så finde en brugt forstærker, f.eks. på DBA eller Hifi4All. Så får du masser for pengene. Det burde også være muligt at finde en med digitale indgange.

Hvad angår musik fra computeren, så skal du have noget ala en Musical Fidelity V-Link II. Ellers bliver musik direkte fra computeren nemt noget hø.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danieljohns Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 18:35
Tusind tak, Klaus! Meget fornem hjælp! Det er jo lidt en jungle derude :-)

Jeg vil lede efter en god, brugt forstærker, og så kaster jeg mig over RX 1'erne!
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 18:42
Du kan også købe en Cambridge 651A som har usb tilslutning/indbygget dac til din pc. 3700kr i klubben..
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danieljohns Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 20:26
Og tak til Mr. Claude og Naiera også :-)

Uuuh ha, en Cambridge 651A ser virkelig lækker ud! Så begynder mit budget godt nok at skride en hel del. Jeg kunne overveje Cambridge 651A og så et par B&WDM686 til omkring 6700 kr....
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 20:28
Jeg ville også kigge brugt. Der er rigtigt mange lækre forstærkere til salg for billige penge.
Find en sådan samt et godt sæt højtalere og en DAC til at koble computeren på så kan du blive rigtigt godt kørende.

/ask
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 20:37
Brugt er fint men kan være en faldgrubbe når man ikke har forstand... ellers en nadc316 med argon dac til 1000kr. Nad´n har jeg selv engang haft og den var sgu fin!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Brugt er fint men kan være en faldgrubbe når man ikke har forstand... ellers en nadc316 med argon dac til 1000kr. Nad´n har jeg selv engang haft og den var sgu fin!

Der kommer mange gode tips på brugt her på Recordere.dk, bl.a. fra Klaus DM. Og hvis der kommer dårlige råd, er der altid andre brugere til at kommentere og kritisere, så et dårligt råd kommer aldrig til at stå alene.

Som en anden bruger, fausing, skrev for nylig, så passer folk godt på deres grej, så man skal ikke være bange for at købe brugt.

Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19524
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 22:14
Jeg har kun handlet brugt lydudstyr de sidste godt 20 år. Jeg er endnu ikke blevet snydt :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu