|
Hvor stor DVD disk |
Besvar |
Forfatter | |
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-December-2012 kl. 10:37 |
Jeg har været igang med at rippe mine DVD serier, men syntes det er for omstændigt at konvertere det til apple tv.
(Jeg bruger en Imac medio 2010, samt apple tv3). Så min tanke er at jeg vil brænde dem ned på dvd skiver. Tænker at det skal være nogle genskrivebare, så jeg kan slette og forny og undgår 1000 dvd skiver jeg ikke aner hvad der er på:)..
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10436 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har dem på DVD og vil brænde dem på DVD??? Hvordan skal det forståes???
Og hvad mener du med overskriften " Hvor stor DVD disk"?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, jeg kan godt se min formulering er skidt:)..
Jeg vil rippe dem fra dvd til et format på mac´en som er lidt komprimeret, så jeg kan få flere afsnit på en skive. Derefter vil jeg så brænde alle de afsnit jeg kan over på en så stor en dvd skive som muligt:). Jeg har også optaget en masse film via harddisk på tv´et jeg gerne ville have på skive også
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
En 3TB HDD koster ingen penge i dag - sammenlignet med alt det bøvl du får ved at skulle håndtere DVD skiver
Redigeret af kim.t - 11-December-2012 kl. 12:00 |
|
|
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10436 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hørt. Udover at den originale kvalitet bevares, vil det sikkert være billigere og ihvertfald mere brugervenligt end en stak DVDer.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Kan jeg hente/streame filer til Apple tv fra sådan en der?
Jeg bruger Mac, skal jeg lige sige
|
|
kim.t
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du tilslutter din eksterne HDD til din Mac og henter filerne ind i iTunes (de skal selvfølgelig ligge i et format iTunes forstår). Så kan du streame til din ATV. Det er jeg gjort med ungerne DVD'er. De ligger på en ekstern 1TB HDD som er tilsluttet til min Mac Mini
|
|
|
|
Bromberg5
Funktioner
Tak(0)
|
Har du konverteret de filer så?
|
|
kim.t
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, via Handbrake. De lå oprindeligt i ISO format - nu ligger alle film i M4V og kan streames direkte til ATV eller iPad/iPhone
|
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |