|
PAVTUBE VS HANDBRAKE etc. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-December-2012 kl. 13:31 |
Jeg skal hjælpe et familiemedlem med at få konverteret alle deres BD'ere så de kan streames fra iTunes til ATV3's - iPad's samt iPhone's. Dvs. der skal være 2 lydspor med henholdvis et AC3 5.1, og et alm. 2 kanals lydspor samt med forced tekst så filmen kan ses på håndholdte og på ATV, som afspiller AC3 lyden. Jeg har ski ikke rigtig fuldt med på det sidste, jeg kan huske at Handbrake kan dette fra DVD med de rette settings, med hvad hvis mediet er Blu-Ray "MKV" kan man så som ovenstående? Er handbrake stadig overlegent med billede kvaliteten, dog med dette minus at det tager længere tid at konvertere.PAVTUBE er måske bedre at bruge, men kan ikke huske om dette software kan lave multiple soundtack så filen/filmen både kan afpilles på ATV med AC3 5.1 og med 2 kanals lys på håndholdt ipad/iphone samt forced tekst.
Feedback please
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg bruger selv dvdfab, den har en atv3 profil som man bare vælger så kører det
tiden kommer du nok ikke udenom da den jo står og reencoder filmen.. og det bliver ikke hurtigere en computeren man gør det på.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Kan du med dvdfab lave en film//fil fra BD med 2 soundtracks et AC3 5.1 og et Stereo track og samtidigt lave forced sub. AC3 5.1 på iPod og iPhone er no go. Derfor 2 soundtracks. ATV vil pr. aut. selv afspille AC3 5.1 tracket, dette skal dog sættes i dennes indstillinger og iPod etc vil vælge det 2 kanals track.
|
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Nej kun 1 soundtrack som jeg lige kan gennemskue programmet
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Hmmm, er der ikke en pull down menu ligesom i Handbrake hvor du vælger et lydspor til at give 2 forskellige output f.eks. AC3 5.1ch til Dolby Pro LogicII og Samme spor som AC3 Passthru, på denne måde er der AC3 5.1 til apple tv og 2 kanals lyd til iPod etc.
|
|
|
|
![]() |
|
Hej rhsin, jeg er kommet frem til at pavtube med profilen apple tv 1080 "non classic" laver 2 audio tracks et AC3 5.1 og et Stereo AAC trak, hvilket er super. Men jeg kunne tænke mig at justere på indstillingerne til AC3 sporet, hvilket jeg ikke kan finde nogle muligheder for, kun for spor 2 AAC stereo kan jeg ændre indstillingerne på, har du nogen ide til dette?
Du skulle tilfældigvis ikke vide om CUDA er supporteret på Mac?
|
|
|
|
![]() |
|
nej det ligger vist udenfor min kompentence desværre ;o)
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Lidt opsummering: Nu tror jeg, at jeg efterhånden har fået testede de forskellige programmer der kan rippe Blu-Ray og konvertere til apple tv3 på Mac. Den nemmeste måde er helt klart med programmet Pavtube iMediaconverter m.fl.
I med skiven vælg lyd og tekst og tryk start, og det også det hurtigeste program, men men... Men handbrake giver bare et klart bedre resultat, programmet er også noget mere nørdet med mange flere indstillings muligheder for optimering, men det går også noget langsommere end med pavtube. Hastigheden med handbrake med standard instillingerne for apple tv3 med 2 lydspor henholdvis AAC Stereo og AC3 5.1 pass through og en forced tekst. ligger på avg. 26-27fps altså godt 1:1 på en Macbook Pro
Redigeret af Potter - 15-December-2012 kl. 14:51 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |