recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begynder spørgsmål vedr. ny tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Begynder spørgsmål vedr. ny tuner

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Begynder spørgsmål vedr. ny tuner
    Sendt: 14-December-2012 kl. 17:47
Hej Recordere,

Jeg har en arbejds-pc som til tider bliver brugt til tv, da der sidder en analog tv-tuner i den (gammelt mediecenter). Jeg vil gerne opgradere den med en digital tuner, da kvaliteten mildest talt er til at tude over. 

Jeg har prøvet at bruge søge funktionen lidt, og er nået frem til at denne er god til mit behov (prisen er også spiselig):

http://www.edbpriser.dk/tv-radio-tuner/terratec-cinergy-htc-stick-hd-dvb-t-dvb-c-hdtv-modtager-analog-tv-tuner-radio-tuner-video-inp-id-4666465.aspx

Er der andet jeg mangler - eller virker den bare? Sidst jeg tjekkede, der var der noget problematik omkring DVB-C på WMC7 .. skulle man have noget ekstra software..? Har hørt noget snak i krogene omkring 'DVB Logic':

http://dvblogic.com/en

Er jeg på rette spor, eller er jeg helt gal på den?

Mvh,
Lars

EDIT:
Jeg glemte at nævne at jeg modtager mit tv-signal via en lille forening der hedder Bryggenet - men jeg mener vores signal i sidste ende kommer fra Yousee.

Redigeret af Lars_M - 14-December-2012 kl. 17:49
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 00:32
Så skal du bruge en DVB-C tuner, jeg anbefaler: Silicon Dust HD homerun til ca 1100-1300, det er en dual tuner, dvs du kan se et program, og optage et andet, samtidig, eller optage 2 programmer samtidig. den er extern, og tilsluttet dit netværk, så alle pc'er og mange andre enheder kan bruge tuneren.

En intern PCI-E tuner findes også, det er Digital Device, link: http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Categories/%22TV%20Karten%20Modell%20Serien%22/Cine_PCIe_Serie/DVBC_T
Det er pt det bedste interne dvb-c kort pt. også et dual kort, der kan opgraderes med 2 tunere (eller cam kort).

husk at hvis du køber et alm usb/pci/pci-e dvb-c tuner kort skal du bruge en dvb-t emulator (hvis det er mce i windows du vil bruge), for at det virker, en sådan kunne være dvblogic  tvsource, den koster ca 230,-.
De 2 tunere jeg anbefaler har medfølgende emulator software.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 21:51
+1  til Silicon Dust HD homerun  - har 2 kørende så der kan ses og optages på een gang.
;o)
Til top
Lars_M Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2011
Sted: København, DK
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 13:55
Tak for svar Gigabyte!

For at opsummere; så dur usb'en fint hvis jeg får skaffet en dvb-t emulator til?
Men Silicon Dust HD er et bedre køb fordi så kan flere computere bruge signalet - et ret fedt koncept selvom den er lidt pebret.

Umiddelbart tror jeg ikke jeg er interesseret i en intern tuner som jeg har nu - det er dejligt at den er uafhængig af hvilken computer man bruger.

Lige en sidste ting: Gigabyte sagde at Silicon dust er dual tuner - men Espersen har to enheder for at kunne se og optage samtidigt ... er det ikke modstridende udmeldinger?

Tak for svar!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 15:23
Silicon dust ER en dual tuner, jeg tror han mener at han har en, og dermed kan optge og se en kanal samtidig.

Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 17:16
Jeg har 2 HDhomerun - og har dermed 4 tunere til rådighed ;o)
Rart når der er 2 samtidige programmer der optages (optagelsen starter lidt før og ender lidt efter) - dermed er min. 2 tunere optaget.
Må dog erkende at det er ikke er så tit at der er brug for mere end de 2 som er i een HDhomerun ;o)

I og med at tuneren er ekstern slipper jeg for at tage højde for plads, strøm og varme i et kabinet og evt. krav til bundkortets muligheder for tilslutninger. Både nu og ved senere udskiftninger.

Med HDhomerun skal du efter min mening sørge for at kunne køre med netværkskabel for at være sikker på en stabil forbindelse - men det kommer jo an på krav/ønsker og hjemmets indretning.
;o)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 18:51
Undskyld trådspring:
Som i kan se i min underskrift har jeg 7 tunere, det er som "espersen" skriver for at man kan optage måske op til 15 min før og 30 min efter program start, da der ofte er forsinkelser.

Desuden optager jeg stort det ALT hvad konen eller jeg kunne være interesserede i at se, jeg HADER reklamer, og med den store yousee pakke, giver det em del kanaler.
Derfor alle de tunere.
Jeg er igang med at rokere alle mine tunere over til min WHS2011 server (Med TV-Source connect network), for ikke at skulle have tunere i HTPC'erne. Jeg er så spændt på hvordan det bliver, rent stabilitets mæssigt.

Mvh Gigabyte

Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 13:50
Er det ikke din software til optagelse der halter lidt siden man skal bruge så mange tunere. Mit kan optage fra flere kanaler samtidig bare det er samme stream. Er de interessante yousee kanaler virkelig spredt over så mange "transponer" frekvenser ?
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 14:54
Jeg ved godt at alternativer til mce kan optage alle streams fra en given teansponder.
Jeg synes bare (og konen især), at mce er LANGT den bedste htpc software.
Skal I hvertfald ikke foreløbig nær xbmc, hold da kæft noget l#@t.
PVR betyder tuner support, og ikke bare afspilning af en fil et andet stykke software har optaget.
Hvis nogen kender et godt windows baseret htpc software, bedre end mce, (husk høj waf), speak up please.
Jeg er hardware nørd, jeg gider ikke rode med nightly builds af et eller andet hjemmebrymvh Gigabyte

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Hvis nogen kender et godt windows baseret htpc software, bedre end mce, (husk høj waf), speak up please.

DVBViewer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 15:03
Efter denne weekendt vil jeg nu sige team mediaportal. Jeg har været importeret over den nye beta 1.3. Du kunne jo prøve med en tuner på en anden maskine, med et testopsæt.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2012 kl. 23:52
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Efter denne weekendt vil jeg nu sige team mediaportal. Jeg har været importeret over den nye beta 1.3. Du kunne jo prøve med en tuner på en anden maskine, med et testopsæt.
Ja men han skrev jo: Jeg er hardware nørd, jeg gider ikke rode med nightly builds af et eller andet hjemmeb
Så hvis han smider et flot skin på DVBViewer, og kobler sin remote på, så skulle der være høj WAF, og ZW (Zero Work)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu