recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - lighter forstyre signal !!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lighter forstyre signal !!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HeinoM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-December-2012
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: lighter forstyre signal !!
    Sendt: 20-December-2012 kl. 16:36

Ja som overskriften siger,således sker det.. 

El lighter som sender gnist er nok til at forstyre signal.. får pixeleret billed eller et ("intet signal") frem på skærmen..

Købte i tidernes morgen et Panasonic plasma tv som jeg har været yderst tilfreds med og ingen former for problemer, før vi flyttede ind i en ældre lejlighed..

vi kunne opleve at der kom pixel lag eller intet signal på skærmen og da internettet blev sat op fik vi afvide fra montøren at signalet ikke var så godt, men det fik han klaret.

vi/jeg har så opdaget at når lyset i opgang tændes eller lyset bliver tændt andetsteds i lejlighed på 112kvm kommer nogen gange.

Værst var det da jeg skulle tænde fyrfads lys på tv bord med el lighter (3 lys) og hver gang flippede skærmen.. stod nok i 2-3 min hvor tankerne for rundt.. "ej det kan sgu ikke passe?!?" 

Men JO sgu, om jeg holder lighter 10cm eller 2meter fra skærmen sker det..

Hvordan F.. kan det lade sig gøre ? 

Er det virkelig fordi kablet er gammelt/dårligt eller skærmet dårligt eller måske tvét ?

kan desværre ikke huske om det kom før internettet virkede eller efter..

symptomerne har været der næsten et år og et gammet analog tv i soveværelset som ikke rammes af det..

Har hverken prøvet at skifte kabel eller andet udbedring, ved kun at det ikke sker ved dvd/bluray.

HJÆÆLP mig med julefreden 

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 16:46
Imo så kunne det godt tyde på, at det er pga. af gamle ikke særligt godt skærmede kabler/stik. Især da frekvensen og mængden af udefra kommende digitale signaler, er øget væsentligt i løbet af de sidste par år.
Og det bliver endnu værre når der i 2013, bliver åbnet for 800Mhz frekvensbåndet. Som skal bruges til luftbåren internet på kanalerne 61-69

Så få købt nogle ordentligt skærmede og tætte stik og et ditto kabel.

Redigeret af Roland - 22-December-2012 kl. 03:19
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
HeinoM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 17:15

bor til leje i boilig selskab, så må melde det til dem,men prøver og skifte dem inde i lejligheden og se om det hjælper.. ellers går der en krig for selskabet for skiftet fra gaden og op til os på 2 sal

Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 17:35
Jeg har lidt samme problem, med lighter der har elektrisk gnist, samt belysning med lysstofrør med spoler. Billedet pixelerer kortvarigt, og lyden forsvinder i op til et par sekunder.Dette sker med mine dvb-t signaler, og her er alle kabler samt stik hf tætte. Jeg oplever meget sjældent problemet i stuen, men alrummet med et Samsung lcd reagerer på lighter og tænd/sluk af lys på badeværelser ( lysstofrør med spole ). Det samme gælder for tv i soveværelset, her et Philips lcd tv.
Det samme problem opstår, når der lyttes til lp plader, her går spole støjen fra lysstofrørene direkte i min MC pickup. Dette medfører et hult drøn i basenhederne, så et forbud mod lystænding på badeværelserne er udstedt, når der lyttes til vinyl.
Jeg mistænkte min Triax antenneforstærker, som et led i problemet ved tv kigning, men så alligevel ikke. Forstærkeren er monteret i stuen, og her opleves problemet sjældent på tv'et ( Panasonic plasma ). Måske overføres transienterne til elnettet, og stuens tv er på en anden sikring/gruppe. 
Når signalet kommer fra parabolerne, er der ingen problemer, og det ødelægger så teorien om elnettet..

Redigeret af JeTex - 20-December-2012 kl. 17:45
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HeinoM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 17:56

troede bare ikke at kortvarig udfald/forstyrrelse på antennen var skyld i det grundet støj.

digitalt tv er jo langt bagud iforhold til analog tv i billed/lyd..oplever mellem 10-15 sek forskel på de 2 tv, så troede at buffer i digitalt tv ville udjævne forstyrrelser, men støjen forstyrre med det samme.

Min akku boremaskine laver meget lidt støj,kan næsten ikke ses

Til top
Krat-Lusker Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Marts-2008
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krat-Lusker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 19:18
en elektrisk lighter, en elpære, en alarm, ringklokke alt der er elektrisk støjer og kan forstyre digital tv signaler, der er derfor man skal være sikker på at alle kabler og stik man bruger er (hf tætte) 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 19:47
ville også sikre mig hf tætte stik og at kablerne er ordenligt afskærmet inden jeg kaldte bud efter servicemontører

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2012 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af HeinoM HeinoM skrev:

troede bare ikke at kortvarig udfald/forstyrrelse på antennen var skyld i det grundet støj.

Gnister er også HF signaler, så betragt det som forstyrrende indstråling.
Hjælpe info:

Mvh JørgenT
Til top
HeinoM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeinoM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2012 kl. 00:17
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af HeinoM HeinoM skrev:

Gnister er også HF signaler, så betragt det som forstyrrende indstråling.
Hjælpe info:

Mvh JørgenT

Okey, den var jeg ikke klar over.. det skal der lige læses lidt på og så ses nærmere på hf tætte stik/dåse osv..

Nej tror heller ikke en service montør bliver glad hvis det er min fejl

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu