|
Ingen lyd fra sub?!? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
MickOutzen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Status: Offline Point: 40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2012 kl. 18:44 |
||
Hejsa
Jeg har opdaget et problem ved mit hjemmebio-setup, og det er, at der på ingen måde kommer lyd til min subwoofer fra min receiver....vil lige påpege at jeg har slidt google tynd for råd og vejledning, men der er ikke noget der decideret passer på mit problem. Der var mange råd ift. crossover indstillinger osv, men lige meget hvad, så kom der ikke gang i subben. Jeg har en Harman Kardon AVR 355 receiver, to fronthøjtalere fra Klipsch, og subwooferen er en Klipsch RW-8. Når jeg kører den manuelle setup igennem receiveren, og jeg får test lyden i fronthøjtalerne, så når jeg kommer til subben, så er der ingen lyd. Jeg troede i første omgang at det var kablet det var galt med, men heller ikke et nyt kabel kunne overraske. Derefter prøvede jeg at skrue heftigt op for lyden under testen af subben, og her kunne jeg godt få test lyden igennem...jeg turde selvfølgelig ikke at teste fronterne med samme lydniveau.... Det er for mig som om at lyden på subben er skruet alt for meget ned ift. fronterne, som om der ikke er ordentlig balance imellem dem. Jeg håber der er en med lidt in-sights der vil kunne give et råd, for jeg synes ikke rigtig der er mere at komme efter ift. opsætninger osv. Og ja, glædelig jul :)
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19879 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Delefrekvens mellem fronter og sub?
Står fronter til "large" eller "small". Hvad står delefrekvens til på sub? Hvad står volumenreguleringen på subben til? Har du mulighed for at køre en autokalibrering med mikrofon (hvis din forstærker har det)? Hvad står de forskellige kanaler til i niveau inde i forstærkerens setup? Klaus |
|||
![]() |
|||
MickOutzen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Status: Offline Point: 40 |
||
Hej Klaus Tak for svaret, jeg vil prøve så godt jeg kan at ta' dine spørgsmål: Står fronter til "large" eller "small". De kan sættes til large, men i mit tilfælde har jeg sat den til 80 Hvad står delefrekvens til på sub? Her er jeg i tvivl, er det en indstilling på sub? Hvad står volumenreguleringen på subben til? Jeg har sat alle tre drejeknapper på det "midterste". Har du mulighed for at køre en autokalibrering med mikrofon (hvis din forstærker har det)? Ja, det har jeg gjort, og det var herefter jeg fandt ud af, at der ikke var gang i subben. Hvad står de forskellige kanaler til i niveau inde i forstærkerens setup? De forskellige højtalerkanaler står til det samme - 0dB, men jeg har prøvet at køre fronterne ned på -10dB og sub op på +10dB, uden at de kom på samme "level". Jeg har vedhæftet screendumps fra receiverens setup menu. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
||
Til yderligere info, så har subben en ON/AUTO switch, og når den står på auto bliver den grøn når jeg kører testlyden (den går fra rød til grøn, hvilket må bevise at der er forbindelse)...
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19879 |
||
Ser di sub sådan her ud bagpå?
http://img223.imageshack.us/img223/2324/rw84aqw5.jpg Sæt "Phase" til 0 grader, sæt crossover til 120Hz (helt op) og slå vippeomskifteren over til "on". I forstærkeren sætter du front crossover til 200 Hz Hvilke stik har du brugt på forstærker og hvilke har du brugt på subben? Er det stereolyd, eller surroundlyd du spiller? Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Billedet stemmer helt overens med min! Der er dog også en drejeknap på siden af subben, som ikke ses på billedet. Jeg afspiller test-lyden fra receiverens setup menu, men ellers er det både musik og film jeg afspiller fra den.... Mht. stikkene, så er det "pre out" @ subwoofer på receiveren, og et hvilket som helst af de andre tre stik på subben (med samme resultat). Har nu prøvet dine forslag, og det kører stadig ikke, jeg tror jeg må teste hos en kammerat for at se om det er subben der er stået af (tror jeg dog ikke det er).... Har faktisk ikke rigtig været tilfreds med receiveren, som jeg købte i stedet for min Pioneer vsx1015, men det er en helt anden snak :)
|
|||
![]() |
|||
||
Hvad hedder den drejeknap?
Pre-out subwoofer til LFE in på subben burde være rigtigt. Har du prøvet med et andet kabel? Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Drejeknappen hedder ikke rigtig noget, og jeg har ikke kunnet finde noget i manualen (http://mediacdn.shopatron.com/media/mfg/3579/media_document/live_1/RWRSWmanual.pdf?1288057256) Men den ser sådan her ud (eneste billede jeg lige kunne finde): ![]() Ja, jeg farede ned og købte et andet kabel igår, uden forandring... Men som sagt er det som om at der kommer signal til subben, og jeg har her til formiddag kørt et auto-setup, hvor der også kommer lyd til subben, men når den er færdig sætter receiveren den bare til "off".... |
|||
![]() |
|||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
||
Den drejeknap er volumen.
Tror der er justeret helt i bund og det muligvis er dit problem.
Prøv og drej den helt i bund mod urretning tror den er det allerede nu.
Derefter justere du den 4 hak op i urretning og prøver igen. Redigeret af jan203 - 24-December-2012 kl. 12:11 |
|||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |