|
Panasonic DMR-BCT820, trin for trin opsætning? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-December-2012 kl. 06:47 |
Hej.
Er der nogen der har en trin for trin guide til at installere Panasonic DMR-BCT820 / 720 på dansk jord? På hhv. YouSee og Stofa og evt. andre, hvis der er noget i installationen der er forskelligt alt efter hvilken udbyder man har.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
jandk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nu meget simpelt og det giver sig selv når du går igang.
Det hele kører fra start i en Wizard og du bliver guidet gennem alt. Jeg har Yousee og da det er en Tysk maskine kender den naturligvis ikke Yousee. Jeg tastede 143000Khz ind i frekvens og 100 i netværks id. Så fandt den selv alle kanaler og lagde dem i Yousee's std. rækkefølge, som vi bruger på vores andre TV. Vi er meget glade for vores og selv konen syntes at den er nem at bruge (det siger ikke så lidt ![]() Den virker klippestabil og er meget brugervenlig og alt foregår vha. få klik på fjernbetjeningen. Integrationen med CEC og vores LG TV er også forholdvis god. Man kan alle de basale ting såsom EPG og afspilning af optagede ting med LG fjernbetjeningen. Jeg har været nødt til at slå power-save fra for at få Simplink/CEC/Vierra Connect til at fungere optimalt. TV'et ventede ikke længe nok på at maskinen startede op fra dvale. Man kunne håbe på at en firmware opdatering på TV'et løser dette engang. Redigeret af jandk - 23-December-2012 kl. 10:21 |
|
Mvh, Jan
LG 47" LM-660, Yamaha RX-V673, Panasonic DMR-BCT820, Apple TV 3, Raspberry Pi (XBMC), xbox 360, QNAP TS-219P, Dali Ikon 4 stk. on-wall, Dali Ikon Center & Dali Ikon 12" Sub |
|
![]() |
|
E.Larsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2012 Sted: Århus, Danmark Status: Offline Point: 482 |
Du skriver:
Vi er meget glade for vores og selv konen syntes at den er nem at bruge (det siger ikke så lidt
![]() Dejligt at høre..!
PANASONIC er bare kvalitet har jeg erfaret efter 25 års brug.
Hvad med HD kanalerne ? er de optaget korrekt og i fuld længde ?
Var der en opdatering klar ? eller var den bare klar til brug ?
|
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
Kan man egentlig lave om på det? Jeg gider ikke rigtig, yousee´s rækkefølge.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
jandk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 125 |
Alt bliver optaget perfekt hos mig. Jeg har prøvet mange kanaler både SD og HD.
Den havde seneste firmware på og der var ingen opdateringer. |
|
Mvh, Jan
LG 47" LM-660, Yamaha RX-V673, Panasonic DMR-BCT820, Apple TV 3, Raspberry Pi (XBMC), xbox 360, QNAP TS-219P, Dali Ikon 4 stk. on-wall, Dali Ikon Center & Dali Ikon 12" Sub |
|
![]() |
|
Det har jeg ikke prøvet men det vil jeg da tro at man kan. Vi har mange TV og jeg gider ikke at flytte rundt på kanalerne hver gang. Vi lever med Yousee's std. placering.
|
|
Mvh, Jan
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24801 |
Vi har 4 tv, men de er sat op efterhånden. Og så kan jeg ikke vænne mig, til den måde de er sat op på.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
C. Johansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2012 Status: Offline Point: 636 |
Man kan godt ændre på kanalernes rækkefølge i den liste, der kaldes All DVB Channels.
Derudover er der 4 særlige kanallister: Free TV - Pay TV - HDTV - Radio. Yderligere er der mulighed for at lave 4 favoritlister, hvor der frit vælges fra All DVB Channels. Ved opdatering bibeholdes favoritlisterne.
|
|
![]() |
|
NitroBlast ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 455 |
Kanalsortering er intet problem, og sortering er det letteste, jeg har oplevet. Du går ind i kanallisten under setup, og trykker på (så vidt jeg husker) grøn knap, hvorefter du indtaster hvilken kanalplads (nummer), du vil lægge kanalen på - så enkelt er dét!
P.S: Er det nødvendigt med 2 tråde om samme apparat?
![]() |
|
Lurer rundt
![]() Sharp 46LE831 TV, Panasonic DMR-BCT720, Onkyo TX-SR702, Monitor Audio RX1, SVS SB12-NSD mv.. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
![]() |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
Nu var dette emne jo bare om grundlæggende opsætning. I og med at maskinen ikke er beregnet til det danske marked er der jo nogle ting som man ikke plejer at skulle gøre i den indledende opsætning, såsom netværks ID og frekvens. Det var sådanne ting jeg mente ville være interessante for dem (og mig) der skal sætte den første gang op hjemme hos dem selv - på hhv. YouSee, Stofa og andre.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |