|
Programguide opdateres ikke! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bjarne ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-December-2012 kl. 21:24 |
Min program guide opdateres pludselig ikke mere, med mindre jeg ser kanalen lidt tid. Hvis jeg f.eks ser DR i 5 min, så er programguiden opdateret, men ellers opdateres den ikke mere. Når jeg trykker på Hent seneste program guide, så sker der intet og efter 5 min kommer den og siger den er opdateret. :=(
Nogen gode råd? gider jo ikke sidde og se alle kanaler hver dag for at få programguiden opdateret?
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske lidt mere info vil hjælpe dig med at få hjælp :-)
Hvor får du TV fra? Hvor får du EPG fra? BS
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Nu gætter jeg helt vildt: du har en PC, med et program der kan vise TV. Puha, så bliver der allerede svært, for hvilken udbyder har du, hvilket program har du, hvilken tuner har du, og hvilket operativsystem har du så valgt at placerer herlighederne i?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Får du epg via dvb-stream'en?
Eller fra noget ontv? |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
Bjarne ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Jeg har sat en Lenovo pc op med mediecenter og en terratec H7 med Yousee kort. Jeg har så fælles antenne med den store programpakke fra Yousee. EPG har jeg ikke sat noget op, men jeg bruger DVBlink til at få mine tv kanaler over. Men for et år siden der virkede EPG fint, men pludselig opdatere den kun når jeg ser kanalen? |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Så modtager du formentligt EPG via dvb-c signalet med dvb link. Der skal nok en dvb-c/dvb link kyndig ind over der kan fortælle om der er sket ændringer der gør at det ikke virker for dig mere.
BS
|
|
![]() |
|
Jeg synes det mærkeligt, men når man ser f.eks TVsport så opdatere den fint programguiden for TVsport, men ikke andre kanaler. Så det tager lang tid at få opdateret min programguide, da jeg skal se alle kanaler i 5 min.
|
|
![]() |
|
theoldbull ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
Som du kan se i UK har Microsoft tilsyneladende slukket for opdatering af EPG via Internet per 1/1 2013. Om det er en fejl eller endnu et forsøg fra Microsofts side at forhindre brugen af mediacenter ved jeg ikke. Men irriterende er det.
Alle EPF for danske og tyske programmer opdateres over TV senderen og ikke over Internettet. De burde derfor ikke være slukket. Chek i din programguide om du har sat den rigtigt op. |
|
![]() |
|
espersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
EPG der er kommet via signalet har været træls og mangelfuldt - ofte problemer med serier og flere kanaler havde ingen data.
Derfor har jeg investeret 99,- årligt i data fra http://dk.timefor.tv/ og bruger http://mcefun.nrossen.dk/ til at hente data ind med.
|
|
;o)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |