recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til server.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Software til server.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Software til server.
    Sendt: 23-December-2012 kl. 21:59
Har rigtig meget hardware stående, min datter har fået IPAD i fødelsdagsgave. Har prøvet med dropbox da den render tør for plads, men det er ikke optimalt. Hvad kan man sætte op i hjemmenetværket som forlænger til den interne lagerplads.Er der ikke lavet noget linux hejs eller hvordan. Og hvad skal der installeres på IPAD en for at kunne connecte.

Julehilsener til jer alle.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2012 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Hvad kan man sætte op i hjemmenetværket som forlænger til den interne lagerplads.Er der ikke lavet noget linux hejs eller hvordan. Og hvad skal der installeres på IPAD en for at kunne connecte.
Jeg har købt FileBrowser app (32,-) til iPad, så kan jeg tilgå de foldere der er shared i PC Workgroup og på NAS.

Mvh JørgenT
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 08:03
Er det film der mangler plads til ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 09:41
Yep, efter hun fik IMovie rendte den lille instruktør hurtigt tør (apple er nogle bastards med deres rampriser). Det er i det hele taget til at ligge alt egenproduceret på. Jeg er ikke kommet til rip og film den anden vej. Når serveren er på plads, med det software jeg ikke kender endnu, kunne jeg jo smide det samme på en bærbar og bruge den som server i eks. bilen. Der kommer en android tab mere til kuldet i aften, den må også godt kunne koble på det ukendte server software også.

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 09:44
Måske jørgens filebrowser app kan bruges, hvis man komme ind i noget så lavpraktisk som en filstruktur med den. Så er jeg i en verden der allerede er på matriklen mht. server.
Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 560
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 10:34
Jeg bruger goodreader til formålet med at hente dokumenter til og fra min server, og min iPad. (Bruger så VPN når jeg vil ind udefra eller direkte til min whs)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 10:43
Der er selvfølgelig også Apples egen løsning med iTunes kørende på PC til musik og film.
Med de restriktioner der er med filformater. Big smile

Edit: Kræver Remote app (gratis) på iPad

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 24-December-2012 kl. 10:52
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 11:29
Har ikke brugt iMovie - men du burde kunne smide dem i iTunes og så tilgå den via HomeSharing (på iPad : Indstillinger->Video - Deling i Hjemmet).
Når du så engang går i gang med at rippe DVD'er så gør du det i iTunes format - så kan du trådløst streame filmene fra iTunes til iPad.
Jeg er helt sikkert glad for at jeg valgte denne løsning - så ungerne kan se film hjemme via iPad/ATV, og når vi skal ud på langtur kopieres filmene bare over på Ipad.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Har ikke brugt iMovie - men du burde kunne smide dem i iTunes og så tilgå den via HomeSharing (på iPad : Indstillinger->Video - Deling i Hjemmet).

Det kan jo være at der skal redigeres videre i filmene. Så det både er filmoptagelser og film under redigering, der skal være plads til. Det er ikke let på en iPad.

Venlig hilsen
KB
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 01:09
En anden mulighed er Plex Media Server. Er egentligt beregnet til at være backend for HTPC softwaren Plex, men det smarte ved den er at den kan streame (både lokalt og udenfor dit eget netværk) til iPad og iPhone.
Plex til computeren er gratis, men App'en til iPad/iPhone koster omkring 30-40 kr.
Personligt synes jeg det er givet godt ud.
Jeg bruger kun Plex til at vise film og tvserier derhjemme og det er fedt at man kan stoppe en film man har set på tv'et og så fortsætte den på iPhone mens man kører i tog på arbejde eller lignende.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2012 kl. 01:12
Såvidt jeg ved findes Plex også til Android. Du kan også godt connecte fra bilen hvis du kobler et 3G modem på computeren i bilen og installerer Plex på den (hvis jeg forstod det rigtigt)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 16:09
Har købt / prøvet filebrowser, koblet til min freenas, enten er jeg lidt af en æbletumpe, eller også forstår jeg ikke filebrowser, jeg kan kun se en billed folder, og her kan jeg kopiere eet billede ad gangen. Jeg er microsoft mand til daglige, måske derfor jeg ikke helt kan se logikken. Hvordan dælen kommer man ind til fil bibliotekerne i filmstrukturen. Hun piver, den er fyldt. Jeg står med 3 tomme TB men ingen ting at putte på.
MVH
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu