|
Eksterne højttalere tilsluttes Samsung 46/8005? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-December-2012 kl. 14:44 |
...kan man det? Jeg får nemlig ingen tv-lyd i mine eksterne højttalere, når jeg forbinder tv med forstærker (traditionelt rød-hvid analog-kabel) - og jeg HAR valgt 'ekstern højttaler' i tv'ets menu.
Men inden jeg fumler mere - burde det virke? Eller er det jeg tror er 'audio analog out' på tv'et noget andet? /kris (tv-ukyndig, Danmarks sidst tilkomne fladskærmsejer!)
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
JacobOde ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 06-September-2012 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mit Samsung-tv har kun audio-in-tilslutning, så jeg har måttet anvende den optiske signaludgang. Kablet er så tilsluttet min cd-afspiller, der fungerer som DAC. Signalet er bare ikke stabilt, der er nogle kortvarige udfald, som gør lyden ulidelig at høre på.
Så hvis nogen kender en bedre måde, så er jeg også interesseret i at høre nærmere.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Har du tilsluttet korrekt.? Har selv et 7005, eneste lydudgang, udover Headset er Toslink. Det må være PC Analog In du har tilsluttet til, og den kan jo ikke bruges.
Du kan tage lyden fra Scart, ved at tilslutte en Adapter til en af de medfølgende Scart kabler. Redigeret af Radiomanden - 30-December-2012 kl. 15:36 |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Absurd... Den havde jeg ikke set komme... En million stik på bagsiden men banal tilslutning af højttalere... Nope... Nå - men tak for info. Hvilken adapter skal man bruge?
/kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Like this?
http://www.conradelektronik.dk/SCART-ADAPTER.htm?websale7=conrad-dk&pi=325204&ci=SHOP_AREA_17473_0410006 |
|
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=scart+to+rca+adaptor&_sacat=0&_odkw=scart+to+rca&_osacat=0&_from=R40 koster under 30 kr incl fragt
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
eller en lidt bedre udført http://www.av-cables.dk/scart-adapter/high-grade-scart-adapter-guldbelagt-3967.html
ellers fra 18 kr og op her http://www.av-cables.dk/scart-adapter/?gclid=CJ_41KHCwrQCFS56cAodgxMAwQ Redigeret af helljohn - 30-December-2012 kl. 17:15 |
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
ok! jeg har dog ikke held med at tilslutte scart-adapter-kablet (så jeg kan tilslutte scart-dimmeren I linker til ovenfor), som samsung har vedlagt - det forekommer mig at være 'hanstik i hanstik'... er bange for at mase den...? nogen der har prøvet at tilslutte dét samsung-kabel?
det er denne som medfølger - og det fremgår tydeligt af manualen, hvor den skal tilsluttes - men synes den kræver lidt meget maseri, så tør ikke rigtig: http://alle-kabler.dk/scart-kabler-42/scart-adaptere-261/scart-adapter-til-samsung-led-tv-966.html /kris EDIT: Lykkedes at få stikket i. Nu må jeg købe den anden dims og se, om der så kommer lyd...! Ellers må jeg have en digital forstærker... Tak for rådene.
Redigeret af kris - 30-December-2012 kl. 17:33 |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19671 |
Har du læst, hvad der står i din brugermanual? Klaus |
|
![]() |
|
...det står vist ikke noget i manualen - eller jeg er i hvert fald ikke teknisk tv-kyndig nok til at gennemskue, at ingen af de mange, mange stik som er vist er direkte vej til analog lyd. Derfor spurgte jeg.
![]() /kris
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|
Radiomanden - ved du, om der er nogen lydkvalitetsforskel afhængig af om man går via scart-løsningen eller hovedtelefonudgangen?
/kris
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |