recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic XT, UT eller ST?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic XT, UT eller ST?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
max_work Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér max_work Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic XT, UT eller ST?
    Sendt: 27-December-2012 kl. 18:12
Hej recorder.dk

I forbindelse med januar-udsalget har jeg kigget på et nyt tv. Jeg har på nuværende tidspunkt et 32" Sony LCD, som jeg købte for 5-6 år siden. Det har tjent mig ganske fint, men efter flytning er størrelsen nu en smule for lille. Jeg påtænker, at købe et 42" plasma, da det umiddelbart bør opfylde mine behov (et af de nedenstående er dog 50").

Jeg har fundet tre tilbud, som jeg vurderer er ganske fine, men hvilket et ville I vælge, og hvilke fordele/ulemper bør jeg være opmærksomme på?

Såvidt jeg kan se, har xt50eret ikke DVB-t2 - bliver det et stort problem fremadrettet? Jeg har på nuværende tidspunkt en stofa smart modtagerboks (tidligere zaptor). Når man har sådan en, er det så nødvendigt med en tidsvarende tuner i TVet (beklager noobie-spørgsmålet). Når xt50eren alligevel ikke har dvt-t2 vil et x50 til 1000,- mindre måske være et endnu bedre køb? http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/fladskaerm?navn=panasonic-42-tommer-tv-tx-p42x50e&id=0-0600041230

Umiddelbart tiltaler ST50erens design mig, men at det er et 3D fjernsyn giver ingen merværdi i min verden. Jeg ser meget sport og film/serier, men det er ikke ligefrem film i 3D (eks. Avatar), der tiltaler mig. Foruden at se sport/film, spiller jeg lidt xbox på tv'et - er der nogle af modellerne der er bedst til det?

Det var en del links og lidt strøtanker, men hvilket fjernsyn vil umiddelbart passe bedst til mine behov, og hvilket tv er bedst value-for-money.

På forhånd tak
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:50
Tilbuddet på 50UT50Y mener jeg umiddelbart er det bedste af de nævnte, men det findes ikke længere på Hifiklubbens hjemmeside.
Til top
Jacob Steen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Maj-2010
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob Steen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 21:01
Jeg havde taget ST50, skønt det er mindre end de andre nævnte, man kan sige det er efterfølgeren for prisbaskerne G10/20/30.
 ST50 har fået mange roser rundt omkring, nogle sammenligner sågar billedkvaliteten med et VT30 (Tidligere topmodel).

Jo, tilbuddet på UT50 findes stadig på HiFi-Klubbens hjemmeside.

Venligst, Jacob

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 16:42
Kan du sende linket så til ut50?
Til top
Jacob Steen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Maj-2010
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob Steen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 01:17
http://nozebra.ipapercms.dk/hifiklubben/DK/Minikataloger/Oprydningssalg2012/
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér max_work Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:17
Jeg hælder godt nok mest til UT50eren lige nu. Var nede i Fona for at se på xt42eren og st42eren. Jeg kunne sagtens se forskel på de to, men når st'eren næsten er dobbelt så dyr, så synes jeg ikke forskellen vr tilstrækkelig. Jeg tager ned i hifiklubben og ser på ut50eren. Mon ikke det bliver til et køb. Tak for jeres indspark.
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:28
Tror de st50 til 5000kr er væk desværre
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:29
Min fejl det var ut50
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:37
Er ut50 solgt.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér max_work Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:57
Øv. Brochuren er stadig at finde på Hifiklubbens hjemmeside. Jeg prøver lykken hos forhandleren i Aarhus imorgen.
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 09:02
Hvis du ikke skal bruge 3D og samtidig spille meget xbox/ps3.......så bør du måske overveje en af modellerne uden 3D da vi er nogle der mistænker 3D teknologien for at være skyld i "burn-in/Retension". 

ST50 har en del problemer med dette! Af dem du nævner er ST den bedste på papieret, men hvis 3D er ligegyldigt vil jeg gå et skridt ned, dvs. TX-P50UT50Y! Dog skal du så overveje hvor lyst rummet er du ska lse TV i, da der for alle disse 3 er en del genskin, og hvoraf ST50 dog har det bedste filter til at modvirke genskind.

Men du vil få rigtigt meget TV for dine penge her ved udsalg! 

Redigeret af kbaggen - 03-Januar-2013 kl. 09:06
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 09:13
Kan lige tilføje UT50 har 3D til nfo.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu