|
KEF T-2 Subwoofer settings |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mdpedersen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2013 kl. 11:14 |
Hej alle og rigtig godt nytår!
Jeg har et spørgsmål ang. min KEF subwoofer (KEF T-2) som er en del af min KEF T305 setup. Der er en masse indstillinger i bunden af min subwoofer og jeg er rigtig usikker på hvad det skal stilles til. her er et billede af hvad der er i bunden. ![]() Jeg har hele herligheden sat til en Marantz SR7005 som kører audyssey til at kalibrere channel levels osv. hvad vil i mene Pulse level og bass boost skal sættes til? og hvad er "PHASE" ? Jeg er ikke super meget inde i hvordan højtalere og opsætning deraf virker så håber på noget hjælp :) På forhånd tak. - Mark Pedersen
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan hjælpe dig lidt på vej.
Pulse leve har jeg ingen anelse om. Bas boost ser ud til at være en volumen kontrol. Da du kører auto set up på forstærkeren skal den bare stå i neutral. Phase bestemmer om højtaleren skal slå ud eller ind når den får strøm. Da dine højtalere kommer fra samme producent skal den stå som da du pakkede den ud. Hvis du er i tvivl kan du sætte noget rytmisk musik på og holde en hånd foran subwofer og bas på en af de andre højtalere. ikke røre. Så kan du mærke om de "puster" på samme tid. Håber det hjælper dig. Ellers må du igang med brugsanvisningen.
![]() |
|
![]() |
|
Schulz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bass boost er en mulighed for at booste bassen med enten 6 eller 12 db, men som Mufti siger så skal den stå i neutral når du kalibrerer, hvis du derefter ønsker lidt mere bas (nogen kan jo godt li lidt ekstra på bassen) så kan du slå den på 6 eller 12 db boost. Syntes jeg har læst en anmeldelse hvor de faktisk foreslog boost til musik lytning.
En god måde til at finde ud af hvordan phasen skal stå er ved at spille noget med bas og så klikke den frem og tilbage, der hvor bassen lyder kraftigst (i lytte positionen) er det hvor phasen skal stå. Hvad syntes du ellers om KEF T305? Hvad har du haft før det? Jeg lurer nemlig en del på T205, dog vil jeg have en anden sub end T-2 subben. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |