|
Ny DVD afspiller |
Besvar |
Forfatter | |
Weiglin
Bruger Oprettet: 06-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Emne: Ny DVD afspiller Sendt: 11-April-2006 kl. 18:45 |
Hejsa Jeg er på udkig efter en ny DVD-afspiller til mit kommende Panasonic 42" PV60. Video DAC 54MHz/10Bit |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 11-April-2006 kl. 19:08 |
DAC er digital-til-analog konvertering. Det har kun betydning, hvis du sender et analogt signal til dit TV (composite, s-video, RGB, eller komponent). Hvis du bruger HDMI, anvender du ikke det analoge signal. Du kan ikke ud fra specifikationerne konkludere om den ene DAC er bedre end den anden. Kig på billedet i stedet... Og i dit tilfælde: kig på billedet med HDMI tilslutning |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Weiglin
Sendt: 11-April-2006 kl. 19:14 |
Takker, så blev jeg så meget klogere
|
|
Mighty Mouse
Ny bruger Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
Sendt: 11-April-2006 kl. 21:43 |
Som Jesper skriver bruger du ikke DAC'en ved HDMI, men ellers betyder opgivelserne hastighed og præcision. 216 MHz/11 bit eller nok snarere 108 MHz/12 bit må være bedst i din liste. Jo højere hastighed jo bedre og tilsvarende jo større præcision jo bedre. De sidste to opgivelser forstår jeg ikke helt. Mig bekendt er der pt ingen der benytter 24 bit præcision til videosignalet og 54 MHz med 6 x 12 bit - her er vi ude i noget med at hver farve har sin DAC. Jeg tror ikke helt på det. Men ellers vil jeg bare føje Pioneer DV-696AV-K/S Til din liste. Hovedtræk: HDMI m. video scaler Set hos HiFi4All
|
|
/Michael
|
|
Weiglin
Sendt: 11-April-2006 kl. 23:05 |
Jeg har også set en
Philips DVP 9000S ... er der nogen der kender noget til den? |
|
musicus
Guld medlem Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
Sendt: 16-August-2006 kl. 21:11 |
Glimrende afspiller - jeg har den selv: Helt forrygende (justérbar) billedekvalitet, og er også god som SACD- og CD-afspiller p.g.a. diverse Upsamplings-muligheder. Eneste problem er, at DVP 9000s har en lang indlæsningstid (omkr. 20 sek.) på DVD'er og CD'er. Mig generer det nu ikke, men jeg har hørt og læst fra andre, at ventetiden kan være et irritationsmoment. Men den kan anbefales. (Jeg troede ellers ikke, at den var til at få fat på i butikkerne længere, da denne model er udgået af produktion.) Redigeret af musicus - 17-August-2006 kl. 07:35 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12317 |
Sendt: 16-August-2006 kl. 21:27 |
Du burde helt sikkert overveje en
Oppo 971. Det er
stadig den højest scorende afspiller i såen en fancy benchmark test som
vist sætter standarden for den slags, og så er den til at få for
omkring halvdelen af det du har sat til side. Den er lille og pæn, har
masser af features og forrygende billedkvalitet.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |