|
Tilslutning af TV til Surround |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dres1625 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2012 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2013 kl. 17:57 |
Hej
Jeg håber jeg har valgt det rigtige forum. Måske det skal være Surround, but here goes..! ![]() Jeg har købt et Samsung TV UE46D8000, som jeg gerne vil have forbundet på bedst mulig måde med følgende: Pioneer Reciever VSX-520 Sony Playstation 3. Hvordan og med hvilke kabler forbinder jeg det, så jeg kan se alm. tv med surround på HD kanalerne og spille Playstation eller Blue Ray med bedst mulig billede og lyd?? Jeg skal vel stille om på recieveren alt efter hvad det er der skal bruges (tv kanaler eller PS3) Jeg håber der er nogen som kender dette problem og ved hvad der skal til ![]() Jeg er helt grøn på dette område, så på forhånd tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Toslink fra TV til Reciver. PS3 til TV med HDMI, Lyd via Toslink/Coax til Reciver.
|
|
![]() |
|
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
Du kan også tilslutte din PS3 med HDMI til receiver i input, og så fra output af receiver til TV med HDMI :)
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
For at få multikanal lyd fra f.eks. din PS3, så er det vigtigt at du tilkobler den direkte til din A/V reciever, da dit tv ikke er i stand til at sende multikanal lyd fra eksterne kilder videre til din A/V reciever.
Scenarie: PS3 forbundet via HDMI til tv og fra TV optisk kabel til A/V reciever. Film med multikanal lyd bliver afspillet i 2.0 PS3 forbundet via HDMI til tv og fra PS3 optisk kabel til A/V reciever. Film med multikanal lyd bliver afspillet i 5.1 Hvis du ser alm. tv hvor kanalen sender multikanal lyd, så vil du få multikanal lyd via optisk til A/V reciever. Side 232 i manualen for dit tv: http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201201/20120128101809663/01_ENG_GPDVBEUA-0106.pdf Du kan også koble op til 3 enheder direkte til din A/V reciever via HDMi og derfra koble HDMI til dit TV. Så er det hele samlet et sted. Dog skal A/V recieveren så være tændt for at bruge enhederne. Fordel, supernemt og kun et kabel til dit tv! Der er også ARC funktion på dit tv (side 233 i manualen) men det har jeg ikke nogen personlig erfaring med og min egen A/V reciever understøtter det ikke. Edit: Husk du skal også ind i lydindstillingerne på din PS3 og vælge hvordan den er forbundet og fravælge downmix af multikanal til 2.0 Redigeret af Guyver - 02-Januar-2013 kl. 18:45 |
|
![]() |
|
Dres1625 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2012 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 11 |
Super. Tak for buddene.
Den måde jeg har det på nu er:´ HDMI fra PS3 til Reciever HDMI IN. Optisk fra PS3 til Reciever HDMI fra Reciever Out til Tv HDMI In. Er det på den sidste det går galt eller mangler jeg et Optisk fra Reciever til TV eller HDMI mere fra TV til TV?? Sorry, men er lidt forvirret over alt det HDMI in and out osv.. :-)
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Når du kører med hdmi fra din ps3, behøver du ikke et optisk kabel også.
Aktiver ARC på din reciever og i dit tv, brug hdmi kabel du har fra din reciever out til hmdi (arc) på tv. Så kan lyden køre den vej igennem når du ser tv.
|
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
JordanDk:
Du skriver "Aktiver ARC på din reciever og i dit tv". Hvad er det og hvordan?? :-) Jeg har lige læst manualen til recieveren og det blev jeg ikke kloge af, hvad angår ARC. :-)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Reciver HDMI In, hvis den har det. TV HDMI 2. tydeligt mærket med ARC.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
My Bad.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |