|
MAXIMUM Powerline i stikdåse? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2013 kl. 12:52 |
|
Hej.
Jeg spekulerede bare på om Maximum Poweline, fungerer i stikdåser, forlængeledninger og ligndende? F.eks. bag fjernsynet, hvor man jo nok ofte vil have en forlængerledning med stikdåse til alle de "mange" enheder, der skal sættes til.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
I princippet ja men jeg ville personligt nok vælge modellen med strømgennemgang (Loop) så, har hørt fra flere steder at de ikke fungerer så godt i en forlængerledning.
Redigeret af Jakabov - 02-Januar-2013 kl. 13:16 |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Nej. Gå langt uden om forlængerledninger. Det fungerer ikke. For rimelig god forbindelse. Direkte i stikkontakt i begge ender!
BS
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
|
Altså - du mener at loop modellerne fungerer dårligt i stikdåser/forlængerledninger, mens den der ikke har strømgennemgang fungerer bedre i stikdåser? Jeg ville nok også foretrække modellerne med strømgennemgang, hvis jeg skulle bruge systemet.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
|
Nej, jeg mener at loop-modellen er smartest. Jeg har selv haft en model med strømgennemgang og her var det smarte jo at man satte den i stikkontakten og efterfølgende kunne sætte en forlængerledning på igennem "loopet". Håber det giver mening. :-)
|
||
![]() |
||
|
Ok - I see. Her i lejligheden har det måske ikke den store betydning - nu har jeg jo trukket ledninger rundt. Hovedinstallationen er i stuen. Routeren står på mit kontor. Så der er trukket ledning fra hovedinstallation og til routeren i kontoret. Min computer er sat til med kabel. Min kones computer står i stuen og kører på den trådløse. Og så er der trukket en ledning fra routeren og til ABS-CBN streaming boksen under fjernsynet i stuen, til de filippinske tv-programmer. Min kommende Panasonic DMR-BCT820 kommer nok til at køre på det trådløse net, som det ser ud nu. Hvis jeg skulle lave det helt anderledes idag, ville jeg nok gøre følgende. Sætte en Powerline i den stikkontakt som kones computer er sat til - det er højst 1 m fra hovedinstallationen. Så kunne min kones computer også få kablet Internet forbindelse. Den trådløse router kunne jeg så sætte i stuen ovenpå reolen måske, eller simpelt hen bag fjernsynsmøblet. Og så skulle der jo så være en powerline i den stikkontakt som forlængerledningen til fjernsyn osv. er sat til. Så går der så et kabel til routeren og der kan gå et kabel fra routeren til ABS-CBN boksen og til BCT820'eren. Og sidst skulle der så sidde en powerline i den stikkontakt som forlængerledningen til min computer og diverse er sat til - og Internet kabel derfra og til min computer. Der er vel maks. 2 meter dér. Dvs. i udgangspunktet skulle jeg bruge 3 stk. Powerlines. 1) Virker Powerline Internettet, hvis stikkontakten slukkes? 2) Kan man sætte flere Powerlines med strømgennemgang uden på hinanden? Her tænker jeg f.eks. på bag fjernsynet: Én til routeren, én til ABS-CBN og én til DMR820'eren. Dvs. 3 Powerlines uden på hinanden - og derefter forlængerledningen til de forskellige enheder.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
|
Nå - jo, men nu tænkte jeg på hvis man ville sætte sin powerline i en forlængerledning / stikdåse, hvis nu der er langt til den nærmeste stikkontakt i væggen.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1583 |
|
Jeg målte dog ikke hastigheden, så jeg har ikke noget at sammenligne med. |
||
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |