recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af TV til Surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af TV til Surround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dres1625 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Marts-2012
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dres1625 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af TV til Surround
    Sendt: 02-Januar-2013 kl. 17:57
Hej

Jeg håber jeg har valgt det rigtige forum. Måske det skal være Surround, but here goes..! Embarrassed

Jeg har købt et Samsung TV UE46D8000, som jeg gerne vil have forbundet på bedst mulig måde med følgende:
Pioneer Reciever VSX-520
Sony Playstation 3.

Hvordan og med hvilke kabler forbinder jeg det, så jeg kan se alm. tv med surround på HD kanalerne og spille Playstation eller Blue Ray med bedst mulig billede og lyd??

Jeg skal vel stille om på recieveren alt efter hvad det er der skal bruges (tv kanaler eller PS3)

Jeg håber der er nogen som kender dette problem og ved hvad der skal til Wink

Jeg er helt grøn på dette område, så på forhånd tak for hjælpen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 18:05

Toslink fra TV til Reciver. PS3 til TV med HDMI, Lyd via Toslink/Coax til Reciver.
Til top
Gunraf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-September-2012
Sted: København
Point: 327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gunraf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 18:30
Du kan også tilslutte din PS3 med HDMI til receiver i input, og så fra output af receiver til TV med HDMI :)
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 18:38
For at få multikanal lyd fra f.eks. din PS3, så er det vigtigt at du tilkobler den direkte til din A/V reciever, da dit tv ikke er i stand til at sende multikanal lyd fra eksterne kilder videre til din A/V reciever.

Scenarie:
PS3 forbundet via HDMI til tv og fra TV optisk kabel til A/V reciever. Film med multikanal lyd bliver afspillet i 2.0
PS3 forbundet via HDMI til tv og fra PS3 optisk kabel til A/V reciever. Film med multikanal lyd bliver afspillet i 5.1

Hvis du ser alm. tv hvor kanalen sender multikanal lyd, så vil du få multikanal lyd via optisk til A/V reciever.

Side 232 i manualen for dit tv:
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201201/20120128101809663/01_ENG_GPDVBEUA-0106.pdf

Du kan også koble op til 3 enheder direkte til din A/V reciever via HDMi og derfra koble HDMI til dit TV. Så er det hele samlet et sted. Dog skal A/V recieveren så være tændt for at bruge enhederne. Fordel, supernemt og kun et kabel til dit tv!

Der er også ARC funktion på dit tv (side 233 i manualen) men det har jeg ikke nogen personlig erfaring med og min egen A/V reciever understøtter det ikke.

Edit: Husk du skal også ind i lydindstillingerne på din PS3 og vælge hvordan den er forbundet og fravælge downmix af multikanal til 2.0

Redigeret af Guyver - 02-Januar-2013 kl. 18:45
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dres1625 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 20:33
Super. Tak for buddene.

Den måde jeg har det på nu er:´
HDMI fra PS3 til Reciever HDMI IN.
Optisk fra PS3 til Reciever
HDMI fra Reciever Out til Tv HDMI In.

Er det på den sidste det går galt eller mangler jeg et Optisk fra Reciever til TV eller HDMI mere fra TV til TV??

Sorry, men er lidt forvirret over alt det HDMI in and out osv.. :-)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 20:42
Når du kører med hdmi fra din ps3, behøver du ikke et optisk kabel også. 

Aktiver ARC på din reciever og i dit tv, brug hdmi kabel du har fra din reciever out til hmdi (arc) på tv. Så kan lyden køre den vej igennem når du ser tv.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dres1625 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 21:32
JordanDk:
Du skriver "Aktiver ARC på din reciever og i dit tv". Hvad er det og hvordan?? :-)

Jeg har lige læst manualen til recieveren og det blev jeg ikke kloge af, hvad angår ARC. :-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 14:33

Reciver HDMI In, hvis den har det. TV HDMI 2. tydeligt mærket med ARC.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Reciver HDMI In, hvis den har det. TV HDMI 2. tydeligt mærket med ARC.
Det må være reciever HDMI OUT der skal bruges. Ellers gir' det ingen mening at kalde det ARC
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2013 kl. 17:30

My Bad.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu