|
Denon AVR 3313 med B&W 683 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
myatix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Januar-2013 kl. 20:56 |
Hej,
Jeg er ny i AVR verden, og gerne vil have lidt råd med hensyn til en AVR / Speaker setup. Jeg havde planer om at købe en DENON 3313 og B & W 683 Fronthøjttalere men blev rådgivet af en sælger at 3313 ikke var stærk nok til at drive B&W højttalere og jeg skal købe den Denon 4520 i stedet? Er dette korrekt eller bare en salgs-taktik? Er Denon 4520 virkelig værdi af 10.000 DK mere? Især med en 5,1 setup? Tak for hjælpen! |
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvad har du nu af udstyr
hvor stor er rumet er der stereo eller film du vil bruge anlæg mest til hvor meget går du op i lyd og bileder hvad er din buget ca
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
myatix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
Tak for svar:
Udstyr: Samsung 46" 8 serie Apple TV Plex Mac Mini QNAP NAS Planer om at køb Sonos systemet Rummet er 5x5 Meter men skal flytte ind for det næste år... Anlæg bliver bruget til Film 60% og Stereo 40% cirka. Vil meget gerne købe et fedt anlæg som jeg vil være glad for i en del år, billeder er vigtig for mig og lyd vigtig for min kone. Budget er Max 20,000 ca. men vil gerne bygge på systemet over tid når jeg har budget på plads. Tak for hjælpen! |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
For at svare på dit oprindelige spørgsmål......
Tror sælgeren er lidt frisk. Skulle 125w ikke være nok???? Bed Hifi klubben om at lave en AB test. EVT en i en anden butik.
![]() |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Som udgangspunkt kan 33 modellen sagtens drive de B&W højttalere... Bevares, B&W kan godt lide lidt effekt, men så er den model altså hellere ikke svære og trække... Alternativt kan du overveje at vælge en anden forstærker... Personligt ville jeg hellere gå efter en Onkyo f.eks. de spiller væsentlig bedre og 818 modellen er til at få for fornutige penge, den har masser af overskud.... Alternativt har klubben også NAD deres 787 med det opgraderet HDMI kort, altså version 2 modellen spiller ret godt! Den er også fin strømstærk... Du skal ikke være så bekymret!
|
|
![]() |
|
Jeg spurgt i Hifii Klubben om en AB demo, men sælger sagt de ikke har tid i udsalgs periode!
Ikke den best kunder service!!! Det er derfor jeg vil gerne spøge herinde for være hel sikker! Tak igen! |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Ja, hifiklubben har ikke den bedste service, den er til tider på højde med andre jordnære elektronikbutikker... Synes du skal finde et andet sted...
|
|
![]() |
|
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
ingen tid ![]() der er ingen tvivl at 45.. er et bedere reciver men til de behov som du umildbart har så kan 3313 fin klare opgave.. wat kan man aldrig få nok af men der skal også henge sammen med rest af udstyr og at koble 45.. på 683 vil være lidt for meget,,,for de 10.000 kr som den koster mere kan du køber mange andra hifi dimser, og når du alerede nu nævner sonos så kan de penge fin bruges der,,, er der en skal at du skal købe dine ting i hifikluben, hvis du ikke er bange at købe brugt så kan du få de penge købe meget bedere udstyr som er måske 1-2 år gammel og som har kostet der dobelte .. du burde tage ud og prøver at besøge et par andra hifi foratninger
|
|
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
|
![]() |
|
Tak for hjælpen og alle det god råd!
Jeg kan faktisk lide Denons design, men synes i Onkyo's 818 er meget bedre? Kan se den har Audyssey MultEQ XT32 som 3313 ikke har... Hvis det betyder noget? plus 10W ekstra per kanal? |
|
![]() |
|
onkyoen er mere strømstærk og lyder væentligt bedre i mine øre :)
|
|
![]() |
|
i din pris klase kune dene også være en mulighed marantz 6007
så kan du vente lidt med sonos , sa den har airplay og du har nas
Redigeret af sani - 03-Januar-2013 kl. 22:56 |
|
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Var der noget med at Marentz og Denon ligner hinanden til forveksling?
Husker at have set billeder af indmad..... Har de noget med hinanden at gøre?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |