|
Internet signal forstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2013 kl. 17:16 |
Hey!
Jeg skal have forstærket et internet signal fra vores kælder, da der pt. ikke er særlig godt signal ovenpå i den ene ende af huset. I kælderen sidder modem+router, men signalet kan desværre ikke nå op ovenpå pga. de tykke vægge og gulv, og det er endda en rimelig kraftig trådløs router. Hvad skal jeg bruge for at forstærke signalet op til? Skal jeg have fat i en router mere eller hvordan gør jeg? Nogle forslag? |
|
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Accespoint
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Hvad med at flytte routeren op på overetagen og så trække et kabel ned til modem i kældere?
Klaus |
|
![]() |
|
Det kan vi da godt Klaus, men skal dem nedenunder så ikke på nettet?
|
|
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Som Klaus skriver, så køber du et accesspoint til ovenpå og kobler det til routeren i kælderen via et kabel.
Benyt samme kryptering, password og SSID (navn på trådløst netværk), men på forskellige kanaler, så de to trådløse ikke overlapper. Redigeret af Cyberguyen - 04-Januar-2013 kl. 23:54 |
|
![]() |
|
Det som Steve Jones skrev om, ikke?
![]() Når du siger to forskellige kanaler, er det så noget jeg kan sætte op inde i menuen til Access Point?
Redigeret af ladiesman217 - 05-Januar-2013 kl. 00:35 |
|
|
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Har en kammerat der skal til at lave samme setup som trådstarter, og er med på en lytter.
Har lige et spørgsmål, hvorfor kan man ikke bruge de samme kanaler, hvis alt andet skal være ens?
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2122 |
Hvis det er samme kanal vil hastigheden blive nedsat hvis begge bruges samtidig. Der skal være mindst 3 kanal numre imellem og helst flere og det samme gælder hvis du kan se naboens net. Jeg bruge Wifi Analyzer på min Android tlf. til at se de forskellige net og der findes et hav af andre programmer til det samme. |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
Ok det vil jeg give videre.
Bruger allerede wifi analyzer. Mit eget setup har samme opsætning, men med samme kanal og vi har ike oplevet problemer med hastigheden.
|
|
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
|
|
![]() |
|
Hvor kan jeg lige se hvilke kanal internettet kører på, på den nuværende trådløse router?
Og skal det forstås sådan, hvis man kan se naboens netværk, så skal ens eget net ligge tre kanaler fra deres net? Så kan det gå hen og blive ret kompliceret, eller?
|
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Du behøver egentlig kun vælge mellem 3 kanaler - 1, 6 og 11.
På Mac App store er der en "WiFi Explorer", som kan se det. EDIT: Redigeret af Brixen - 05-Januar-2013 kl. 15:05 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |