|
køb af hardware |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2013 kl. 18:02 |
Hej jeg kan se disse grundkomponenter bliver anbefalet i flere tråd så mit udgangs punkt må være dem. DH61AG bundkort: 8GB DDR3 So-Dimm RAM, 1,35 low voltage. Intel i3 3220, IVY core 55w cpu. samt en win 7 bit64 jeg forventer det kan afvikle bd 3D. og 3D nedtaget med sattelit. jeg har 2 floppydtv s2 tuner med firewire så hvordan tilslutter jeg dem? hvilken dims vil i anbefale? skal jeg købe nogle former for codes eller er det nok med dem som følger med win7? jeg bruger dvbviwer/recording service til afvikling af tv. min receiver er en pioneer vsx-521 og tv Philips 47PFL7666T |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DH61AG er der blevet snakket om herinde i snart flere år, hvilket får mig til at tænke, at der må være kommet bedre og nyere kort til. Findes der virkelig ikke et nyere bundkort med bedre teknologi end DH61AG? Jeg ville tro, at det var pensionsmodent.
|
|
![]() |
|
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
kan se det kom på edbpriser 13/6-11 så ja hvad er det sidst ny?
for mit vedkommende behøver det ikke være et mini itx
Redigeret af svsommer - 07-Januar-2013 kl. 06:51 |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
ingen der kan hjælpe? findes der ikke noget brugbart amd?
Redigeret af svsommer - 07-Januar-2013 kl. 20:09 |
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Selvfølgelig findes der brugbart AMD, sikkert også til billigere penge og som er langt kraftigere end en i3.
Den æder en i3 med hud og hår. Den er langt kraftigere og også super god som gamer. Men når det så er sagt, så har den et noget højere TDP 100w vs i3 55w. Dvs den udvikler en del mere varme. Ellers så skal man købe denne. De samme ting er gældende som ovenover. Den kører bare "kun" 3,4Ghz men har en TDP 65w. Prismæssigt er det meget ens, men du får langt mere power hvis det skulle være nødvendigt ved et AMD setup. De fleste herinde kan bedst lide Intel setup og det også super godt. Så det må være op til dig selv, vi har på både Intel og AMD setup's herhjemme, de kører alle som de skal. Begge AMD'erne er QuadCore mod i3 DualCore.
Redigeret af JordanDK - 08-Januar-2013 kl. 10:36 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
jeg har to htpc kørne nu med http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=2758#ov
og de køre rigtigt godt når jeg afspiller hd formate men var meget kedelige at finde rigtige driver og codes til. er man over det med win7 eller hvordan skal jeg forholde mig til det? JordanDK det bundkort du linker til har det nogle problemer med at afvikle 3D?
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Der er lavet et Q77 baseret udgave af det, men eneste store fordel er SATA 600.
Men DH61AG virker fint med IVY-BRIDGEF cpu'er, f.eks. en i3-3225 cpu (idel til HTPC) Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
hvis jeg vælger at køre intel er det så kun den mindre varme udvikling der er fordelen?
hvormeget betydning har Intel HD Graphics 2500 ---> Intel HD Graphics 4000 ?
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Nej de to AMD'er skulle uden problemer kunne afvikle 3D.
HD4000 er noget bedre end HD2500. Men i HTPC sammenhæng har det ikke den vilde betydning. Forskellen er lidt mindre varme forbrug. Hvis den skal stå tændt 24/7, så gælder det jo om så lidt strøm (TDP) som muligt. Hvis den ikke skal stå tændt konstant, så har det ingen betydning. Har selv en god gammel i7 920, som stadig er en fantastisk og kraftig processor, men i vores setup herhjemme med hvor mange timer den kører dagligt. Så vil besparelsen kun ligge på omkring 200,- årligt. Så hvis jeg skulle skifte til et billigere setup der skulle køre samme antal timer, vil det være 10-15år før besparelsen er tjent ind, hvad jeg ikke kan forsvare overfor den bedre halvdel. Så den kører indtil den til sidst ikke kan mere. Har kun på 4 år opgraderet grafikkort i den, først pga HD lyd og siden pga 3D.
Redigeret af JordanDK - 09-Januar-2013 kl. 19:56 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
Glem AMD cpu'er, de bruger på papiret kun en smule mere strøm, reallife er noget andet.
Idle forbruget hos AMD er markant størrer end INTEL. Links til Intel Mini-ITX bundkort med onboard PSU. Q77 Baseret, med sata 600, men ikke CIR understøttelse (direkte ir modtager stik) http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dq77kb.html http://www.intel.com/content/www/us/en/search.html?keyword=Intel%20Desktop%20Board%20DH61AG Gode gamle DH61AG, uden sata 600 (kun 300), men med CIR header. http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh61ag.html og en lidt billigere udgave, uden PCI-E x4 sokkel, USB3, og M-SATA sokkel http://www.intel.com/content/www/us/en/motherboards/desktop-motherboards/desktop-board-dh61agl.html Alle bundkortene understøtter op til 65W cpu'er, fra Celeron til i7, med 1600 Mhz Ram understøttelse. Desværre findes der ikke nogen MicroATX bundkort med onboard PSU. Hvofor DH61AG er så godt til HTPC, er b.la at det fra intels side er udviklet dertil (og thin clients) Så dvale, boot tid mm er testet. Jeg skal selv opgradere min soveværelse HTPC (fra AMD E-350) og vil selv købe DH61AG, med en Pentium G2120. Mvh Gigabyte |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
JEg har lige skiftet fra en I3 til en AMD A6-5600k, fordi XBMC ikke understøtter DVXA2 med intels grafikkort. :/
Det skal siges blue ray kørte ikke særlig optimal uden dxva2 :) Mit nye AMD setup bruger ca 10w ekstra i idle.. Har dog tænkt mig at underclocke processoren lidt, så mon ikke den falder et par watt der.. Køre på dette bundbræt..
|
|
![]() |
|
hvis nu jeg vælger DH61AG hvordan tilslutter jeg så bedst mine firewire tuner? er der behov for 16gb ram?
|
|
Mvh
Svsommer |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |