|
Valg af nyt TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
JacobHN ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2013 kl. 15:54 |
|||
Hej Recordere.
Jeg står og skal til at flytte hjemmefra, og i den forbindelse overvejer jeg stærkt at anskaffe mig et nyt fjernsyn Lige nu har jeg et Samsung LCD TV fra 2010, det er 32" og FullHD. Jeg overvejer dog at opgradere til noget større, gerne i 40-42" størrelsen, selvfølgelig med FullHD igen. Tykkelsen og designet betyder en hel del! Prisen må gerne være omkring de 3-4.000kr. I forvejen har jeg kigget lidt på Samsung UE40ES5505 LED-TV, da jeg syntes det er pænt. Er der nogen som har erfaring med dette TV? I så fald kunne jeg godt tænke mig at vide om man kan få Netflix's app til det (Der er vist et Netflix logo inde på Hifiklubbens hjemmeside)? Jeg har pt. en Asrock HTPC, med to tilhørende eksterne harddiske, vil jeg kunne tilkoble dem til fjernsynet direkte, og så streame film sådan? Kort sagt, skal jeg gå ud og købe det Samsung TV, eller har I andre forslag til bedre fjernsyn, i samme prisklasse? TV'et skal bruges til at se film på, og ganske alm. fjernsyn :) Forslag modtages med kyshånd :) Redigeret af JacobHN - 06-Januar-2013 kl. 18:57 |
||||
![]() |
||||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Full HD er komplet ligegyldigt i den størrelse du kigger på, så det bør ikke være et krav.
|
||||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19821 |
|||
Så napper du bare et Samsung LCD med LED kantbelysning. Superflotte smalle tv. Billedet det viser er åbenbart sekundært, bare det er flot når det er slukket - eller? Klaus |
||||
![]() |
||||
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
|||
Han må åbenbart ikke synes at det må have et flot design uden at der lige skal sendes en stik pille? Vi har vel forskellige tilgange til tingene
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19821 |
|||
Jo, men jeg noterer mig at der stilles mange krav til det nye tv - ingen af dem har noget med billedkvalitet at gøre, derfor spørger jeg om det er sekundært.
Personligt prioriterer jeg billedkvalitet over udseende, som du selv skriver, så har vi forskellig tilgang til tingene. Klaus |
||||
![]() |
||||
JacobHN ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
|||
Selvfølgelig vil jeg gerne have et godt billede. Men hvad der er et godt billede er vel en individuel sag, personligt syntes jeg stadig mit nuværende TV har et godt billede, men der kan du jo sagtens mene noget andet..
|
||||
![]() |
||||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
|||
Et godt billede er det som gengiver kildematerialet mest korrekt. Med korrekt mener jeg sådan som instruktøren/producenten har tænkt sig det skal gengives. Jeg har svært ved at se hvordan du ellers kan definere godt billede og have præferencer for andet? |
||||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||||
![]() |
||||
|||
Well spoken. Men en person kan jo sagtens syntes at et billede er godt, imens en anden kan syntes det er dårligt. Ikke desto mindre er det ikke det sagen går ud på, så lad os komme tilbage til emnet, skal vi? :)
|
||||
![]() |
||||
Gunraf ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-September-2012 Sted: København Status: Offline Point: 327 |
|||
Nogle prioriterer begge ting, som også er muligt. Oftest vist ved topmodeller, imo
![]() |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Ja, ligesom det havde været skidt, hvis OP skulle have været ud og købe TV for 10 år siden! Dér havde det under alle omstændigheder heddet 40 - 50 cm dybt (tykt). Tænk sig at nogle i dag går op i, om et TV er 2 eller det er 6 cm tykt (dybt)!! ![]() M.v.h.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|||
Korrekt billed er en målbar størrelse. Noget siger mig, at du på dit nuværende TV slet ikke har pillet ved billedindstillingerne? M.v.h.
|
||||
![]() |
||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|||
Nemlig og helt enig. Et godt billede kan diskuteres, og smag er individuel. Et korrekt billede er en helt anden størrelse, det kan måles, men i sagens natur ikke diskuteres. Medmindre man diskuterer, hvor korrekt det bliver gengivet. Redigeret af JeTex - 07-Januar-2013 kl. 16:55 |
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |