|
Tv-kvalitet på Stofa - Komprimeres hårdere? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Makamakalay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Status: Offline Point: 82 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Januar-2013 kl. 00:28 |
Jeg har 3 år haft Stofa som udbyder via Århus Antenneforening.
Jeg synes jeg har bemærket på flere kanaler, bla. DR1 og TV2, at der ved hurtige bevægelser og især mennesker i fokus, der bevæger sig, nu ofte kommer et slør rundt om dem, som var det en dårlig komprimering. Andre der har bemærket dette?
|
|
![]() |
|
Makamakalay ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Status: Offline Point: 82 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12348 |
Jeg er helt ny med Stofa, men det meste af hvad jeg har set er i hvert fald noget bras. DR1 i HD ligner meget sjældent HD; kun TV2HD er rimeligt god.
Kvaliteten af mange af SD-kanalerne er LIGE TIL AT LUKKE OP OG SKIDE I! Vi snakker KONSTANT macroblocking. HELE TIDEN. Jeg nægter at tro på, at de kører med mere end en enkelt mbit i sekundet. Sådan noget f*cking bras. |
|
![]() |
|
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Er enig i forhold til sd-kanaler, men HD kanaler står meget bedre end hos yousee - DR1 1,6
TV2 1,36 4 sd 0,53 5 sd 0,36 Drhd 1,85 Tv2sporthd 1,3 Tv3plus hd 1,3 Tv2film hd 1,6 Svt1hd 1,3 ARD hd 1,6 Zdf hd 1,4 Euro hd 1,1 Svt2 hd 1,4 Nrk1 hd 1,0 Det er stort set samme kvali som for tre år side i Århus |
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
Hvad betyder tallene bag ved, og hvor har du dem fra ?
![]() |
|
![]() |
|
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Tallene er fra Bluetinum og viser bitraten i mb/s pt. hos Stofa - godt nok i Vejle, men det er de samme i Århus (bortset fra muligvis TV2. Det var det i hvert fald for 1 1/2 år siden, hvor jeg havde tilsvarede tal i Århus.
|
|
![]() |
|
ballade ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 40 |
megabit/sec eller megabyte/sec?
|
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Arhh. I min verden svarer 38 Mbit/sec til 4,75 Mbyte/sec.
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
En byte(tegn) svarer til 8 bit.
![]() |
|
![]() |
|
Det er megabytes/sec. Optagelse på drhd optager ca. 6 gb/time.
|
|
![]() |
|
ballade ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-April-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 40 |
okidoki, tak - jeg tænkte også at det så helt pænt ud med så lav en bitrate, hvis det var megabit/sec :o)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |