recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - film fra Ipad på tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

film fra Ipad på tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: film fra Ipad på tv
    Sendt: 07-Januar-2013 kl. 23:34
Jeg har en Ipad 2 og overvejer at købe sådan en her:

Havde tænkt mig at lægge nogle film på Ipaden og så tage den med på ferie og sætte den til tv'et på hotelværelset, men da en film på Ipaden jo ikke fylder ret meget, bliver det så ikke dårlig kvalitet når den afspilles på en større skærm?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 06:26
Ang. kvaliteten, synes jeg forskellen er så minimal at fordelen ved ikke at skulle håndtere skiver længere, opvejer dette indtil flere gange. Havde du ikke specifik rejse dilemmaet, ville jeg have forsleået et AppleTV
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 17:21
Apple TV har jeg. Den bruges til at se film fra min NAS, men det er som sagt på rejser jeg vil bruge adapteren, men du mener altså ikke at forskellen er særlig stor? Vil jo nødigt bruge 300 kr på noget jeg ikke kan bruge til noget ;-)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 17:42
Jeg har svært ved at sammenligne kvaliteten direkte. Da jeg så skiverne på min PS3, kørte den med opskalering til HD(som den iøvrigt gør rigtig godt). Det eneste der ligger på siden af samme kvalitet er nok DR1s egenudsendelser i gamle dage uden HD.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Apple TV har jeg. Den bruges til at se film fra min NAS, men det er som sagt på rejser jeg vil bruge adapteren, men du mener altså ikke at forskellen er særlig stor? Vil jo nødigt bruge 300 kr på noget jeg ikke kan bruge til noget ;-)

Jeg tror filmene ser bedre ud på iPad'en end på de tv, der er på hotelværelser. Mange af dem er så gamle at der heller ikke er HDMI.

Venlig hilsen
KB
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Jeg har en Ipad 2 og overvejer at købe sådan en her:

Havde tænkt mig at lægge nogle film på Ipaden og så tage den med på ferie og sætte den til tv'et på hotelværelset, men da en film på Ipaden jo ikke fylder ret meget, bliver det så ikke dårlig kvalitet når den afspilles på en større skærm?

Det afhænger fuldstændig af hvilken kvalitet de film du lægger på iPaden har. Der er ikke nogen regel for hvordan kvaliteten af sådan en fil er, så når du blot omtaler det som "ikke fylder ret meget" så er det meget diffust.

Når man koder en film til iPad kan man vælge at kode den i både standard opløsning eller HD opløsning og i både lille eller høj bitrate - så kvaliteten du oplever på skærmen hvis du sætter den til et TV afhænger fuldstændig af hvilken kvalitet du vælger at kode den i.

En 720p h264 kodet video med en gns. bitrate omkring 2500-3000 vil stå ganske fornuftigt - men koder du den i 640x480 med en bitrate på 800 fordi filen ikke må fylde mere end 600mb så bliver det noget skrammel på TV'et.

Så hvor god kvalitet du får er helt op til dig.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu