recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt AP på netværket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt AP på netværket

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Byb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2013
Sted: DANMARK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt AP på netværket
    Sendt: 10-Januar-2013 kl. 21:41
Hej. Jeg vil sætte en ekstra AP til vores Netværk på arbejde. Vi har 2 AP nu med hver sit SSID. Jeg vil gerne vide hvor jeg begynder. Jeg mener vi kører med fast IP da vi logger på Fjern Skrivebord.
Kan jeg bare tage et AP og slå DHCP fra og oprette et SSID og det bare kører uden at tænke på AP ip adresse? Den kommer vel standard med 192.168.0.1.
Jeg ved ikke hvem der har oprette netværket på mit arbejde men der er som sagt 2 Ap med hvert sit SSID som jeg også påtænker at ændre, men hvordan logger jeg på dem?
Det nye AP har i hvert fald 1.priotet.

Mvh Byb

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 23:27
AP #2 skal have en fast IP i samme subnet som den første. Hvis det første AP har 192.168.0.1, kan du bruge 192.168.0.2. Disse IP adresser skal være uden for DHCP range.

Dernæst skal DHCP serveren slås fra. Gør det samme med NAT og SPI (firewall). Der skal trækkes kabel fra en LAN port til et switch.

Jeg ville starte med to AP'er med samme SSID men på forskellige ikke-overlappende kanaler, f.eks. 1 og 11. Det kan formentlig fungere og så du har en slags seamless roaming (ikke helt så seamless som på dyrt professionelt udstyr).

Redigeret af JesperLund - 11-Januar-2013 kl. 23:28
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Byb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2013
Sted: DANMARK
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 10:23
Hej. Der er ok. Kan jeg se routerens DHCP rang uden at logge ind på den? Hvis min router kører 10.192.52.0 hvad skal jeg så sætte IP på den nye AP? 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 11:20
Nej du kan ikke se routerens IP range uden at logge ind, medmindre det står beskrevet i manualen under standard indstilling, og den selvfølgelig er sat op til standard. Oftest er det dog fra x.x.x.10 og opefter, eller højere, og dermed har du 9 faste IP adresser, der som regel er sikre nok at bruge.
Men hvis der allerede bruges flere faste, så er denne løsning ikke speciel sikker. Du risikere at ramme noget der allerede har den adresse, og dermed en konflikt.
Få adgang til routeren og se dens indstillinger/udvide IP range - Alternativ går alt andet igennem.
Men skal vi ikke lige blive enige om, hvad det er du vil her...
AP (Access Point) har ikke en router del. Ergo er der ingen DHCP server i et Access Point, som skal slås fra. Hvis der er router i, så er det ikke et Access Point Wink
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2013 kl. 11:29
Når det nu er på arbejdet er det slet ikke sikkert din router også er DHCP server! Du kan se IP på jeres DHCP under detaljerede egenskaber for det netkort der er tilkoblet netværket. Har i ikke nogle IT folk der burde klare jeres problem?

BS
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu