|
Hjælp til opsætning (Receiver, NAS, Wi-Fi) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
wigant ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Januar-2013 kl. 12:24 |
Jeg har en lille udfordring. Forhåbentlig findes der en enkelt løsning på mit problem som jeg ikke selv har tænkte på / kender til. Vi har internet igennem vores kabelnet. Signalet kommer ind i stueetagen på vores hus. Her står Wi-Fi routeren som er udleveret fra udbyderen. Udover det trådløse udstyr (PC, Ipad, ATV) som kører upåklageligt, har jeg en receiver og en NASstående på 1. salen i vores hus. NAS'en er pt. ikke koblet til, men det meningen at den skal igang snarest. Jeg ønsker at få min receiver og NAS på netværket?Jeg er umiddelbart ikke interesseret i at gå igang med at trække kabler fra stueetagen til 1. salen. Jeg tænker om der findes en form for access point /extender point som kobles trådløst på routeren i stueetagen, hvor jeg kan koble receiver og NAS på med netværkskabler. Findes der sådan en fætter som kan løse mit behov? Eller findes der andre , bedre, løsninger som jeg helt har overset?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din udfordring er hermed taget og besvaret.
Det du siger, det hedder en Bridge: |
|
![]() |
|
wigant ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Så simpelt?
Så hvis jeg skal have tilkoblet 2 enheder, er det eksempelvis bare nr 2 i dit link (Linksys WES610N) jeg skal bruge? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Ja, så simpelt.
Og ja, nr. 2 kan hjælpe dig, da der er 4 ports switch i den, så kan du sætte 4 enheder til den. Den første i listen er en Bridge med Draft ac model. Den skal du ikke tænke på lige nu, da det er en helt ny standard, og du får intet ud af den, medmindre din router også er en draft ac. |
|
![]() |
|
Findes der andre, billigere, alternativer?
Jeg har prøvet, at søge lidt omkring (EDBPriser) men syntes det er svært da en søgning på bridge ikke rigtig giver noget brugbart (for mig og min forståelse).
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9427 |
Flyt NAS ned ved siden af routeren, den skal helst kables. Der er vel ingen grund til at den står på 1 sal
|
|
![]() |
|
Jo, der er ikke plads ved siden af routeren. Alternativet er at den skal stå i et andet rum, men jeg vil helst have det "samlet" i 2 rum. Ét på førstesalen og ét i stuen.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19767 |
Så trækker du et kabel..... Gør dig selv den tjeneste!
Klaus |
|
![]() |
|
Hvis jeg nu vælger at trække et kabel, kan jeg så bruge sådan er her som bridge/access point:
Den står alligevel bare og samler støv.
|
|
![]() |
|
Hvis du trækker kabel skal du intet bruge, udover en Switch. Hverken Bridge, router eller andet. Jeg havde selv en DI-524 i sin tid (for mange mange år siden). I dag ville jeg ikke engang bruge den som bogstøtte. Tror faktisk jeg kylede den ud for nogle år siden. Væk er den ihvertfald.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |