|
Multistrømforsyning til eksterne disks |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Januar-2013 kl. 11:44 |
|
Jeg har et mediecenter, hvor jeg har tilkoblet 4 eksterne disks via Firewire.
Det fungerer skide godt - bortset fra at det kræver 4 strømforsyninger, som fylder utrolig godt op i mine stikdåser. Som ivrig musiker, er jeg vant til at den slags kan løses med en multistrømforsyning. Min udfordring er blot, at jeg ikke kan gennemskue hvor voldsom en strømforsyning jeg skal bruge. De 4 diske bruger henholdsvis 12V/2A og 12V/1,5A (to af hver slags). Er der nogen herinde som har et godt bud på, hvor stor en strømforsyning jeg skal have købt/bygget? I så fald efterlyser jeg links eller ideer til hvordan det kan løses ![]() |
||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad med sådan een her og fire sæt bananstik, så er du kørende.
http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=18776 |
||
![]() |
||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
|
Nu er jeg totalt nybegynder til den slags, så der er nok en risiko for indtil flere tåbelige tillægsspørgsmål
![]() Men hvordan får jeg "lavet om" fra de to bananstik på strømforsyningen til 4 sæt bananstik og derfra til 4 styk. kabler som passer i mine diske? Synes jeg har prøve at google og rode rundt på den side hvor strømforsyningen kan købes, men jeg kan ikke lige regne den ud... ![]() |
||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Men den ville jeg ikke anbefale, den er til opladning af 12V akkumulator så udgangsspænding er ca. 13,8V ustabiliseret.
Du skal have noget som kan give 12V ca. 7Amp. stabiliseret
Det kunne være en PC power supply.
Men du skal sikkert igang med loddekolbe/værktøj for at lave tilslutning til de stik som er i harddisk kabinetterne.
EDIT: Kunne f.eks være noget som denne:
Mvh Redigeret af JørgenT - 18-Januar-2013 kl. 10:24 |
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
|
Jørgen, du har måske den ovenstående? Nå ikke, men min har forsynet mig med 12V+ de sidste 4 år.
|
||
![]() |
||
|
Hvis du havde fulgt med i engelsktimerne, står strømforsyningen oplyst "forsyning TIL batteriladere" Som jeg iøvrigt selv har brugt dem til. Så lad venligst være med at rette på folk, før du har fakta iorden; bliver sgu så harm ![]() |
||
![]() |
||
|
@Krjstoff. Jeg kan også anbefale at tage ind til disse rare mennesker og snakke om strømforsyning:
Hvis du tager dine adaptorer med derind, er jeg sikker på, at de kan hjælpe dig med at sætte nogle bananstik på. Hvis du ikke har mod på indgrebet selv, ville jeg da på det kraftigste fraråde dig at købe stumperne over nettet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |