recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - medianess ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmedianess ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nvnv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: medianess ?
    Sendt: 18-August-2006 kl. 20:37

Hej Der

Er deer nogle der ved hvor lang tid der går får men modtager en mail fra Medianess, når man har bestilt på vorkassen. Har lige bestilt et tv. Prøvede først med visa, men det gik helt i kukeluk. der er åbentbart stadig problemer. Så det blev vorkasse (bankoverførsel), men jeg syntes der står nogeet med at de sender en mail med konto nr osv. Jeg troede bare den kom med det samme. Er der nogle af jer der ved noget om hvordan det foregår.

mvh Niels

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 20:46

Pas på med denne betalings måde, det kan gå godt, og så er alle jo glade. Men hvis det ikke går godt, og noget går galt i leveringen så kan du stå i en vanskelig situation, generelt betal aldrig på den måde. Det kan være risikabelt.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nvnv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2006
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 20:48
Men man har vel ikke ansvaret for tvet før man har modtaget og kviteret for varen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2006 kl. 20:59

Ved betaling med Visa kan man ved manglende levering, bortkomst eller anden form for "No show up" få pengene tilbage, det kan være vanskeligt eller umuligt ved forudbetaling. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2006 kl. 10:51
No sweat, medianess er en ok butik....du skal nok få dit tv eller dine penge tilbage.....før eller siden.....
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2006 kl. 14:04

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

No sweat, medianess er en ok butik....du skal nok få dit tv eller dine penge tilbage.....før eller siden.....

Tja måske får man sit tv.
At betale med vorkasse er det dummeste man overhoved kan gøre.

Hvis firmaet går i betalingsstandsning, så ser du aldrig dit tv eller dine penge.

Intet firma er sikkert nok til at benytte vorkasse, selv store kendte firmaer går i betalingsstandsning.

Medianess virker dog som et af de ordentlige firmaer, men intet er sikkert...

Til top
jesperDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 11:50
Jeg købte mit samsung M61 hos medianess. Betalte med visa kort. Super service.
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Juni-2005
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 12:12
Der er ikke nogen problemer med bestillings fasen fra Medianess. Men hvis dit TV går i stykker og bliver repareret mange gange(hos producenten i DK), skal du ikke regne med den store hjælp fra deres side når du kræver dine penge tilbage. Derudover er de pænt rådne til engelsk.
Til top
Runedj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 23:19
Oprindeligt skrevet af nvnv nvnv skrev:

Hej Der

Er deer nogle der ved hvor lang tid der går får men modtager en mail fra Medianess, når man har bestilt på vorkassen. Har lige bestilt et tv. Prøvede først med visa, men det gik helt i kukeluk. der er åbentbart stadig problemer. Så det blev vorkasse (bankoverførsel), men jeg syntes der står nogeet med at de sender en mail med konto nr osv. Jeg troede bare den kom med det samme. Er der nogle af jer der ved noget om hvordan det foregår.

mvh Niels

Måske er de gået nedenom og hjem? Jeg bestilte en vare hos dem i lørdags, dvs 5 dage siden, og jeg har heller ikke hørt fra dem. Betalte med VISA, så pengene bliver i det mindste ikke tabt. Jeg har også sendt en mail til dem, men den kommer der heller ikke svar på. Synes det er lidt mærkeligt, især når varen skulle være på lager.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2006 kl. 23:36
Mange internetbutikker har ikke dyrere varer på lager, men skriver at de er på lager.

De har typisk aftale med importøren, der kan levere i løbet af et par dage fra eget lager. Nogen gange har importøren ikke på lager - så tager det noget længere. Derfor oplever man nogen gange at de vender tilbage med beskeden om at de alligevel ikke kan levere.

Derfor går der et par dage før de vender tilbage - når de har fået varen hjem og kan give dig besked. Så vær tålmodig.

Betaler du med bankoverførelse, tager det afhængig om shoppen har et tæt samarbejde med sin bank fra én dag til ca. 4 dage før de kan se din indbetaling. Det er en god idé at skrive at du har overført beløbet, med kopi af kvittering pr. email, og at de skal forberede forsendelsen ( læs bestille hjem fra importøren ). Så passer det ca. med at når din overførelse er på shoppens konto har de fået varen hjem - hvis de altså betiller hjem når du har fortalt at du har overført - eller er mere play-safe og først bestiller varen hjem når pengene er på deres konto.

Visse danske internet butikker køber fra de tyske butikker, derfor har de også en forsinkelse i hvornår de véd om varen kan skaffes og hvornår.

Compumail aps har eksempelvis TH-42PX60E til salg. men dette TV kan ikke fås i Danmark, så eneste måde de kan få det på er ved parallelimport i samarbejde med en tysk forhandler.

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=67386&a mp;a mp;a mp;type=hardware

Redigeret af ticker - 23-August-2006 kl. 23:49
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu