recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Multistrømforsyning til eksterne disks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Multistrømforsyning til eksterne disks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Multistrømforsyning til eksterne disks
    Sendt: 16-Januar-2013 kl. 11:44
Jeg har et mediecenter, hvor jeg har tilkoblet 4 eksterne disks via Firewire.
Det fungerer skide godt - bortset fra at det kræver 4 strømforsyninger, som fylder utrolig godt op i mine stikdåser.

Som ivrig musiker, er jeg vant til at den slags kan løses med en multistrømforsyning.
Min udfordring er blot, at jeg ikke kan gennemskue hvor voldsom en strømforsyning jeg skal bruge.

De 4 diske bruger henholdsvis 12V/2A og 12V/1,5A (to af hver slags).

Er der nogen herinde som har et godt bud på, hvor stor en strømforsyning jeg skal have købt/bygget?
I så fald efterlyser jeg links eller ideer til hvordan det kan løses Smile
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 21:52
Hvad med sådan een her og fire sæt bananstik, så er du kørende.

http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=18776

Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 09:35
Nu er jeg totalt nybegynder til den slags, så der er nok en risiko for indtil flere tåbelige tillægsspørgsmål Smile

Men hvordan får jeg "lavet om" fra de to bananstik på strømforsyningen til 4 sæt bananstik og derfra til 4 styk. kabler som passer i mine diske?

Synes jeg har prøve at google og rode rundt på den side hvor strømforsyningen kan købes, men jeg kan ikke lige regne den ud... Ouch
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Link virker ikke, så:

Men den ville jeg ikke anbefale, den er til opladning af 12V akkumulator så udgangsspænding er ca. 13,8V ustabiliseret.

Du skal have noget som kan give 12V ca. 7Amp. stabiliseret
Det kunne være en PC power supply.
Men du skal sikkert igang med loddekolbe/værktøj for at lave tilslutning til de stik som er i harddisk kabinetterne.
EDIT: Kunne f.eks være noget som denne:

Mvh

Redigeret af JørgenT - 18-Januar-2013 kl. 10:24
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 12:44
Jørgen, du har måske den ovenstående? Nå ikke, men min har forsynet mig med 12V+ de sidste 4 år.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Link virker ikke, så:

Men den ville jeg ikke anbefale, den er til opladning af 12V akkumulator så udgangsspænding er ca. 13,8V ustabiliseret.

Du skal have noget som kan give 12V ca. 7Amp. stabiliseret
Det kunne være en PC power supply.
Men du skal sikkert igang med loddekolbe/værktøj for at lave tilslutning til de stik som er i harddisk kabinetterne.
EDIT: Kunne f.eks være noget som denne:

Mvh

Hvis du havde fulgt med i engelsktimerne, står strømforsyningen oplyst "forsyning TIL batteriladere"

Som jeg iøvrigt selv har brugt dem til.

Så lad venligst være med at rette på folk, før du har fakta iorden; bliver sgu så harmAngry

Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:49
@Krjstoff.  Jeg kan også anbefale at tage ind til disse rare mennesker og snakke om strømforsyning:

Hvis du tager dine adaptorer med derind, er jeg sikker på, at de kan hjælpe dig med at sætte nogle bananstik på.

Hvis du ikke har mod på indgrebet selv, ville jeg da på det kraftigste fraråde dig at købe stumperne over nettet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu