recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg af PicoPSU
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til valg af PicoPSU

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
micjensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg af PicoPSU
    Sendt: 17-Januar-2013 kl. 11:11
Hej.

Jeg søger en PicoPSU til min HTPC. 

I kabinettet har jeg:
MSI Z68A G43 bundkort
i3 2105 (med GPU)
4 GB Ram
120 GB SSD
2 TB alm. HDD

Hvor meget kræver sådan noget for at køre af en PSU? Kan jeg bruge en 150W PicoPSU til det??

Nogen der kender noget til det???
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 17:03
Det er også den mindste du kan bruge, men ja 15w til HDD, 5w til SSD, 5w til Ram (2x2gb), 55w til cpu + 8w til cpu Psu, 20w diverse på bundkortet incl chipset. Så er det ca 100w, ved load, det passer meget godt, med mine målinger.
Husk at de 150w er med airflow omkring picopsu'en.
Da den ser ud til at skulle bruges til htpc, så vil den stort set aldrig køre fuld power særligt længe.
Husk en 12v 150-180w power brik.
Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:28
Jeg har købt ved mini-box.com
Jeg bruger denne : http://www.mini-box.com[...]

Denne udgave kan tage 12-25V ind hvilket gør det nemmere at genbruge adapter fra en bærbar.

På den har jeg kørt:
I3-530
msi h57m-ed65
GT430
16GB ram
4x 5400 omdr diske
1x SSD
1x optisk drev
4x usb tv tuner

Brugte den til Handbrake (fuld cpu load) og til film afspilning via GPU.
Så aldrig over 92Watt målt ved stik kontakten

Kørte også
E3-1260L
Asrock Z68 Pro3-M
GT430
32GB ram
4x 5400 omdr diske
1x SSD
1x optisk drev
4x usb tv tuner
Brugte den til Handbrake (fuld cpu load) og til film afspilning via GPU.
Så aldrig over 78Watt målt ved stik kontakten.

Bemærk jeg spillede ikke spil på disse maskiner
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 11:13
Var det virkelig max power, dvs fuld load på cpu+gfx, det lyder mere som et typisk effekt forbrug.

En Picopsu kan desuden ikke levere 150w på 12 linien (det er fra den alt der bruger høj effekt trækkes fra). Wide range input modellen af PicoPsu afgiver yderligere varme end den alm. 12v model da den har en extra regulator (fra de f.eks. 19v og til de 12v. Den alm. PicoPsu afbryde /7switch off 'bare' de 12v der kommer ind, og laver 5v + 3.3v.
Nedenstående er saxet fra PicoPsu 150XT manualen:

Specifications, picoPSU-150-XT, 150Watts DC-DC ATX Power Supply 
Power Ratings (max load = 150watts) 
Volts 
(V) 
Max Load 
(A) 
Peak 
Load (A) 
Regulation % 
5V 6A 8A +/- 1.5% 
5VSB 1.5A 2A +/- 1.5% 
3.3V 6A 8A +/- 1.5% 
-12V 0.05A 0.1A +/- 5% 
12V 8A 10A Switched input

det giver 96w til CPU, Chipset, RAM, HDD(den del der kører fra 12v)
Første angivelse a Ampere er konstant, anden er peak.
I øvrigt kan PicoPsu 160Xy give samme effekt på 12V (8A), men er højere peak (15).

Jeg mener stadig at bundkort i mini-itx bør have onboard psu, som Intel DH61AG, DH61AGL og deres Q77 baserede storebror DQ77KB, Gigabyte har 3-4 modeller på vej med onboard psu.

Mvh gigabyte

Redigeret af gigabyte - 18-Januar-2013 kl. 18:09
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Jeg mener stadig at bundkort i mini-itx bør have onboard psu, som Intel DH61AG, DH61AGL og deres Q77 baserede storebror DQ77KB, Gigabyte har 3-4 modeller på vej med onboard psu.

Mvh gigabyte

Har du noget mere info om det? Synes ikke jeg kan finde noget på google.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 20:06

Var det virkelig max power, dvs fuld load på cpu+gfx, det lyder mere som et typisk effekt forbrug.

En Picopsu kan desuden ikke levere 150w på 12 linien (det er fra den alt der bruger høj effekt trækkes fra). Wide range input modellen af PicoPsu afgiver yderligere varme end den alm. 12v model da den har en extra regulator (fra de f.eks. 19v og til de 12v. Den alm. PicoPsu afbryde /7switch off 'bare' de 12v der kommer ind, og laver 5v + 3.3v.
Nedenstående er saxet fra PicoPsu 150XT manualen:

Specifications, picoPSU-150-XT, 150Watts DC-DC ATX Power Supply 
Power Ratings (max load = 150watts) 
Volts 
(V) 
Max Load 
(A) 
Peak 
Load (A) 
Regulation % 
5V 6A 8A +/- 1.5% 
5VSB 1.5A 2A +/- 1.5% 
3.3V 6A 8A +/- 1.5% 
-12V 0.05A 0.1A +/- 5% 
12V 8A 10A Switched input

det giver 96w til CPU, Chipset, RAM, HDD(den del der kører fra 12v)
Første angivelse a Ampere er konstant, anden er peak.
I øvrigt kan PicoPsu 160Xy give samme effekt på 12V (8A), men er højere peak (15).

Mvh gigabyte

Du kunne evt. læse teksten igen....

Iøvrigt, og? Hvad er det du gør dig klog på? Ikke noget jeg ikke ved i forvejen, og heller ikke noget som modstrider min brug af picopsu.
Hvad skulle jeg bruge en 160'er til?
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 20:24
Der er sgu nok en der fik guldbajeren galt i halsen, i morges.
Det er fandme svært at vide hvilket falige niveu folk har, og ja jeg er Hardware expert, specielt inden for switchmode powersupply's.

Mvh Gigabyte

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 21:54

Det er fandme svært at vide hvilket falige niveu folk har, og ja jeg er Hardware expert, specielt inden for switchmode powersupply's.

Mvh Gigabyte

Prøv at læse _igen_ hvad jeg skriver (det gik jo skidt første gang), før du mere end antyder, at jeg ikke har styr på hvad jeg laver og rådgiver omkring.
Det der bliver spurgt til, har jeg faktisk erfaring med (og jeg har lavet faktiske strøm målinger, med udstyr i samme boldgade som det forspurgte hardware). 
Så hvad er din dagsorden, med at få det til fremstå, som om det jeg skriver ikke er et godt råd? 
Den picopsu (og andre) vil kunne trække den forspurgte PC - UDEN problemer!

At du så også er så tåbelig, at antyde at jeg er alkoholikere er sygt - du er en meget meget lille mand ! Angry

.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 22:29
Her er lidt om de Gigabyte boards med onboard PSU.
http://b2b.gigabyte.com/products/list.aspx?ck=112&cg=12
De kan i øvrigt tage en 77w TDP CPU, modsat intel DH61AG og DQ77KB der kun understøtter 65w CPUer.

Mvh Gigabyte
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Mvh Gigabyte

Prøv at læse _igen_ hvad jeg skriver (det gik jo skidt første gang), før du mere end antyder, at jeg ikke har styr på hvad jeg laver og rådgiver omkring.
Det der bliver spurgt til, har jeg faktisk erfaring med (og jeg har lavet faktiske strøm målinger, med udstyr i samme boldgade som det forspurgte hardware). 
Så hvad er din dagsorden, med at få det til fremstå, som om det jeg skriver ikke er et godt råd? 
Den picopsu (og andre) vil kunne trække den forspurgte PC - UDEN problemer!

At du så også er så tåbelig, at antyde at jeg er alkoholikere er sygt - du er en meget meget lille mand ! Angry

Ehh, er du fuldstændig blank, det er ikke fordi at jeg tror du er alkoholiker, bare en mand med anger mangement issues, det tror jeg også de fleste vil kunne læse ud af texten. 

Du lister en stor bunke HW, du har kørt med Picopsu, ok ved hviket airfow, ved hvilken ambient temp.
Mini-Box.com anbefaler at reducere effekten med 30% hvis den bruges uden airflow, og at en temperaturstigning fra 65 c, til 85, vil reducere produktets levetid BETYDELIGT.

Ja jeg tror også at en PicoPsu 150XT kan køre mandens HW, men siger bare at hvis du loader BÅDE CPU og GPU 100%, så er grænsen ikke langt væk.

Så chill Bill, og ha en god Weekend.

Mvh Gigabyte

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 00:07

Ehh, er du fuldstændig blank, det er ikke fordi at jeg tror du er alkoholiker, bare en mand med anger mangement issues, det tror jeg også de fleste vil kunne læse ud af texten. 

Du lister en stor bunke HW, du har kørt med Picopsu, ok ved hviket airfow, ved hvilken ambient temp.
Mini-Box.com anbefaler at reducere effekten med 30% hvis den bruges uden airflow, og at en temperaturstigning fra 65 c, til 85, vil reducere produktets levetid BETYDELIGT.

Ja jeg tror også at en PicoPsu 150XT kan køre mandens HW, men siger bare at hvis du loader BÅDE CPU og GPU 100%, så er grænsen ikke langt væk.

Så chill Bill, og ha en god Weekend.

Mvh Gigabyte

Så det du siger er :
Mit forslag er godt, og at du gjorde fejl ved at undlade at læse, før du svarede flere gange?

Du har/havde svært ved at læse at jeg faktisk ikke spillede spil på GT430, men at der, der imod er rigelig power til fuld CPU load + HD acc. af GPU på samme tid.

Så det du antyder er faktisk slet slet ikke det du mener? Kan man så regne med det du skriver?
At du så tager det ned på et personligt plan, kan kun betyde, at du har et problem.
Jeg påpeger for dig flere gange, at du skal læse, hvad jeg skriver, og forholde dig til det - når du skriver til mig omkring, hvad jeg har skrevet - Helt ganske normal skik og brug.
Når vi så nu taler om person angreb, så har jeg ikke et problem med mit temperament - Men jeg vil ikke finde mig i person angreb og tåbelige antydninger Angry

.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 01:00
Det lyder sgu godt at du vil hjælpe de andre medlemmer, jeg er personligt færdig med dette fora, ikke andet end utak. Danmark er sgu end med en befolkning der hverken kan holde på en lodekolbe, eller kigge ud af kassen.
Kan I hygge jer, Gigabyte.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu