recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology server

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology server
    Sendt: 17-Januar-2013 kl. 22:53
Hej.

Så tror jeg at jeg har fået min NASserver til at spille igen, men har lige et par spørgsmål.

Jeg har to diske monteret som skal køre RAID1.

Når jeg inde i "lagerstyring" klikker på faneblad "diskenhed" står der kun diskenhed 1 lige nede under.
Er det rigtigt?

I diskoplysninger kan jeg se at der er to diske på 1 TB.

Hvis jeg klikker på fanebladet "harddiskstyring" kan jeg se at disk1 er en seagate og disk 2 er en WD.
det er også rigtigt.
Men ude til højre står der "diskenhed1" ud for begge diske. Er det sådan det skal være?

mvh
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 05:20
Ser ud på samme måde på min ds212+

Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Marts-2010
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Hej.

Så tror jeg at jeg har fået min NASserver til at spille igen, men har lige et par spørgsmål.

Jeg har to diske monteret som skal køre RAID1.

Når jeg inde i "lagerstyring" klikker på faneblad "diskenhed" står der kun diskenhed 1 lige nede under.
Er det rigtigt?

I diskoplysninger kan jeg se at der er to diske på 1 TB.

Hvis jeg klikker på fanebladet "harddiskstyring" kan jeg se at disk1 er en seagate og disk 2 er en WD.
det er også rigtigt.
Men ude til højre står der "diskenhed1" ud for begge diske. Er det sådan det skal være?

mvh

Ja det skal være sådan. En diskenhed er det samme som en diskgruppe. Hvis man f.eks. antager at man har 4 harddiske, så kan man lave 2 diskenheder (diskgrupper) med hver 2 harddiske, hvor begge diskenheder f.eks. kan køre RAID 1.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 12:15
Super. Så ser det jo ud til at jeg har fået det til at virke.

Men er der ikke et sted hvor man kan se hvor meget der ligger på hver disk.

Jeg skulle jo gerne være sikker på at der ligger det samme.
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 12:22
Det kan du ikke. Du kan kun se den logiske drev-enhed (den spejlede disk), og Synology boksen holder styr på de fysiske drev.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 12:35
Hvordan kan jeg så være 100 % sikker på at den spejler mine to diske?

Jeg ved jo ikke om jeg har sat det ordenligt op.
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 13:32
Hvis du klikker på Diskenhed fanebladet i lagerstyring. Under Type kan du se om det er sat op som RAID 1 eller ej.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 17:18
Der står RAID1 med databeskyttelse.

Så er den altså ok?
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 19:54
Ja! Du må stole på din NAS :o)
Til top
Hanzoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanzoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2013 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Der står RAID1 med databeskyttelse.

Så er den altså ok?

Jep så er den skam helt ok.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu