|
Erfaringer med mini pcér |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Recorder-dude ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2013 Status: Offline Point: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Januar-2013 kl. 12:59 |
Hej alle
Jeg har i flere år brugt dette forum med stort udbytte, takket være en masse kloge mennesker, både teknisk og brugererfaringer.. Det er guld værd. Tak for det. Mit setup er: lcd tv (skal nok skiftes til nyt om 5-6 mdr. Sony, samsung, phillips 46" i 7000-8000 serierne) Apple tv2 jailbroken m. XBMC + div. addons Ps3 Bærbar pc m. HDMI og rigeligt med kræfter. Mit spørgsmål er: Jeg kunne godt tænkte mig et all round HTPC setup som har følgende specs: Acceptabelt lydsvag/lysløs Kan afvikle XBMC m. 1080p streaming fra nettet. flyderne kabinettet er diskret/gerne lille Det er ikke nødvendigt m. optisk drev. USB 3.0 Budget på ca. 3000 kr. +/- 500 Jeg har kigget på nogle mini pcér som Acer revo, Asrock, Giada mv. men er ikke overbevist om at de kan møde mine kriterier. Hvad synes i jeg skulle kigge efter/vælge? Håber jeg har været specifik nok omkring mine behov.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Zotac´s løsninger skulle kunne opfylde dine kriterier pånær ét: Støjniveauet. De er desværre ikke kendt for at være specielt lydløse.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
jeg har haft en del af dem mellem hænderne, selvbyggede ITX løsninger, ACER revo (for larmende) Zotac (for dyr)..
Zotac skal du op i en "HURTIG" nok cpu, til det bliver behageligt så er den over 5000kr, og så findes der et alternativ som er MEGET bedre.. Apple Imac... 4800kr så har du et LILLE alu kabinet, "næsten lydløs" løsning, 2.5ghz I5 + 4 gb ram, der kører alt.. Har min "gamle" imac med 9400m onboard og mobile core 2, den kører alt perfekt stadig, og ville ikke bytte den for noget tog dog OSX til mig, kører mediaserver og Plex på den, kører perfekt, trækker alt, streamer alt. Den nye skulle også kunne bitstreame fuldt over HDMI, men kan bare almindelig DTS og AC3
|
|
![]() |
|
Recorder-dude ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2013 Status: Offline Point: 10 |
Hej Rasmus
Tak for Info. Jeg er ikke den store Apple fan, men den er flot i designet må man sige. 4800 er også godt over mine 3000 kr. Høre gerne andre ideer eller forslag... Har i forøvrigt erfaringer med, hvorfor hd ikke er rigtig hd når man afspiller f.eks. En 720p fil på pc og via hdmi til tv? Måske er det mit ældre LCD tv men synes det er mere hen af SD kvalitet end HD... |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Nå nå, denne her er rigelig kraftig og prisen er da slet ikke i nærheden af 5000: http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/zotac-zbox-id82-plus-id-6725864.aspx
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Hej Flemming
Den zotac id82 ser interessant ud. Har du selv brugt zotac? Hvad med støj mv? :-) |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12428 |
Mac Mini er godt nok dyrere end 3k, men der er du i hvert fald garanteret at få en maskine der bare virker, og et nærmest ikke-eksisterende støjniveau. Jeg bruger ikke min som HTPC, men den står inde i stuen sammen med alt det andet, og hvis den sagde bare det mindste, så ville den nok ikke stå der.
|
|
![]() |
|
Nej, jeg har ikke selv brugt Zotac. Og med hensyn til støj, så står der i dette review af den spritnye model med 3. generations i3 CPU, at den er total lydløs: http://www.rwlabs.com/article.php?id=770
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Jeg har selv kig på mini pc'er, og denne er bliver nok mit valg:
Du mangler kun ram og mSATA SSD for at have en komplet maskine. Dog har den ikke usb 3.0, men den har thunderbolt i stedet - hvis du kan ændre dine krav til dette. Review: Du skulle måske fortælle, hvad det er du vil afspille fra nettet, og gerne hvilket format det er i. Der kan være stor forskel på kravene. Redigeret af Notfast - 18-Januar-2013 kl. 22:11 |
|
.....
|
|
![]() |
|
kc1234 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Den der intel NUC har med thunderbolt har IKKE netværk, men det kan vel fixes med en USB dims. |
|
![]() |
|
Jeg streamer fra XBMC SD/720p.
Nogen der kan fortælle om Atom processoren kan trække 1080P? Ville nogle af disse Eee Box kunne klare streaming i HD og afspilning af 1080p fra feks. MVK fil? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Det kan de uden problemer klare, dog ikke Framepacked 3D i Atom processorerne. Så skal du have fat i en i3, i5. Eller et dedikeret grafikkort fra Nvidia eller AMD.
Redigeret af JordanDK - 19-Januar-2013 kl. 19:45 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |