recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - baghøjtalere som front
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

baghøjtalere som front

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: baghøjtalere som front
    Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:01
Hejsa

Har en pioneer 1021 og har et sæt højtalere i stuen og et i køkkenet.   Dem i stuen er sat som fronthøjtalere og dem i køkkenet er sat i baghøjtalere.    Hvis jeg nu vil nøjes med at høre musik i køkkenet, kan jeg så på en måde bruge baghøjtalere og ikke fronthøjtalere og hvordan.   

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:05
Du skal anvende Zone 2 eller B-speaker istedet til musik i køkkenet.

Zone 2 gir' så ikke mulighed for lyd fra digitale indgange.

B-speaker er samme output som A-speaker.

Redigeret af Kampus - 19-Januar-2013 kl. 15:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:08
Zone 2 duer bare ikke når jeg kører via airplay. Det er max øv.   

B-speaker ??

Skal siges jeg er temmelig noob. Har haft den sat i zone 2 men duer ikke med airplay
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:10
Der står i specs at der er B-speaker på din reciever. Tjek bagsiden og manualen evt.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:15
Ah, det er den fra US jeg kigger på, så det har den EU udgave sikkert ikke
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:16
Og nej, du kan ikke spille med baghøjttalerne særskilt. Det tror jeg ikke du finder nogen SR der kan. Men gå efter en SR med Zone 2 digital input, de findes...

Redigeret af Kampus - 19-Januar-2013 kl. 15:17
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 15:20
Okay mange tak.     Svært at finde rundt i.     Kigger lige om 2021 vsx fra pioneer kan klare det
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 16:05

Problemet kan jo også klares med en omskifter, så der er 2 sæt på Front, som der så skiftes mellem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Zone 2 duer bare ikke når jeg kører via airplay.

Så køber man en løs airplay enhed og kobler den på via analog indgang. Dermed kan du også spille 2 forskellige ting via airpaly i stue og køkken.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 16:34
Lad os sige at jeg har en Apple TV3 og jeg så kobler den til anlægget    Skal det være via hdmi ? Og de højtalere jeg har i zone 2 altså i køkkenet skal de så kobles op i zone 2 indgangen.   Sorry.   Vil gerne have det ind med skeer
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:01
Du har næppe en zone 2 indgang.....

Nej, du skal have noget der har en analog udgang - eksempelvis en airport express og så koble den til en analog indgang på din forstærker (CD/Aux/whatever). Når du så starter forstærkeren i zone 2 vælger du den indgang.

ATV3 har ingen analog udgang, så har du en sådan og vil bruge den zone 2, skal du have fundet en lille D/A converter og forbinde den til digital ud på ATV3, samt en analog indgang på din forstærker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2013 kl. 17:34
Kender ikke så meget til Pioneer.
Men på min Nad receiver kan jeg godt spille kun på baghøjtalerne.
Dette kan lade sig gøre ved at jeg går ind i menuen, og vælger hvilke højtalere jeg vil spille lyden over. Her kan jeg frit vælge mellem front, bag og center.
Ved at vælge kun baghøjtaler og gemme denne som et preset, kan jeg hurtigt vælge kun baghøtaler.
Aner ikke om denne mulighed forefindes på din receiver men muligheden foreligger da.
Mvh. Rasmus

Redigeret af fausing - 19-Januar-2013 kl. 17:35
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu