|
Hvorfor TV med indbygget tuner??? |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Sloppy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2013 kl. 13:10 |
Jeg fatter ikke TV-
producenterne gider blive ved med at indbygge tv-tuner delen direkte i skærmen som de fleste er i dag.
Samsung og LG har lavet nogle få modeller hvor skærmen og tv-tuneren er adskilt
og det er den retning jeg ønsker mere udbredt i fremtiden, NÆSTEN. Grunden til
jeg skriver ”NÆSTEN” er at jeg ser en fremtid hvor man kan gå ind i en
forretning og vælge en skærm fra Eks.: Samsung, denne skærm er så en ultra tynd
skærm (under 5mm) til denne kan du så vælge at købe imellem x antal af samsungs standard tv-tunere til Samsung skærme
hvor denne er en lille ikke dyr plastic boks du med standard kabel kobler til
skærmen. Boksen placere du der hvor du ellers har din dvd/blu-ray player ,
you-see box mv. Boksen kunne være designet tynd så denne alternativt kan
placeres bag skærmen eller under foden. MEN denne boks er kun tænkt til de
meget få der ønsker at købe et TV på den traditionelle vis. De fleste vil købe
en Samsung blu-ray player med denne tv-tuner indbygget eller en eller anden
form for mediacenter boks med indbygget tv-tuner. Fordelen ved dette koncept er
at du kan købe en skærm billigere og denne skærm vil være tyndere og derved
lettere at hænge op på vægen. Men den største fordel er at du kan opgradere
elektronik delen uden hele tiden at skulle ud og købe ny skærm. Du behøver ikke
købe tv-tuneren hvis denne allerede er indbygget i den mediacenter boks du
vælger. Jeg ser også i fremtiden at disse bokse vil komme mere og mere konsoliderede.
Et eks. på et køb i fremtiden kunne være: du går ind i en butik og vælger en
super tynd skærm uden indbygget tv-tuner, måske har du allerede en boks
derhjemme og du spare derved pengene til boksen, til gængæld er skærmen nu super
tynd og lækker. Måske køber du samtidig en mediacenter boks der indeholder
tv-tuner, blu-ray player, internet-radio samt mediaplayer der er i stand til at
spille alle standard formater fra LAN eller harddisk. Den omvendte situation
kunne selvfølgelig også opstå hvor du har skærmen (uden tv-tuner) og mangler en
ny og mere tidssvarende boks. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Var jo den valgfrihed Pioneer gav deres kunder med de tidligere KRP500M og KRP600M hhv 50 og 60 tommer skærme
![]() |
|
![]() |
|
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
Wow, du tænker 100% modsat af hvad jeg gør.
Jeg håber da vores TV i fremtiden kommer til at indeholde mere og mere hardware, så vi i fremtiden kan slippe for at have alle de bokse stående under vores TV. Redigeret af BubbiBubbi - 20-Januar-2013 kl. 13:19 |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Du køber bare et tv og undlader at benytte tuneren deri, så kan du benytte alle de modtagere du vil. Det koster lidt mere, men tro nu ikke at du pludseligt sparer 25% bare fordi der ikke er en tuner i tv'et. Så problemet er reelt ikke så stort ;)
|
|
![]() |
|
Sloppy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 60 |
Problemet er at
producenten bruger her så meget tid på at integrere computer og tv-tuner der
kan gå på nettet og afspille content som Net-flix mv. Det virker som lidt spild
at have alt det hardware og software indbygget i tv’et når du alligevel ikke
bruger det. Og hvorfor skal skærmen være så tyk hvis du alligevel bare bruger
den som en monitor til dit eget mediacenter? |
|
![]() |
|
Problemet er at producenten bruger her så meget tid på at integrere computer og tv-tuner der kan gå på nettet og afspille content som Net-flix mv. Det virker som lidt spild at have alt det hardware og software indbygget i tv’et når du alligevel ikke bruger det. Og hvorfor skal skærmen være så tyk hvis du alligevel bare bruger den som en monitor til dit eget mediacenter?
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
Tja, hvis ellers boks og skærm kan snakke sammen og deles om éen remote, er jeg da helt sikkert med på idéen.
Amerikanerne brugte også denne løsning i mange år. Om de kører videre sådan, ved jeg ikke. Hver sin tro på idéer: amerikanerne mener jo også at manuelt gear vil uddø inden for en kort årrække. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12435 |
Det kan bare slet ikke lade sig gøre. Tv'et vil for det første blive kæmpestort, i en tid hvor tv'et nærmest ikke engang må have en ramme, og for det andet skulle hele lortet så skiftes ud, hvis f.eks. BD-afspilleren gik i stykker eller skulle skiftes ud med et eventuelt nyt format. Der er mange der gerne vil slippe for bokse under tv'et, men det kan bare ikke særligt godt lade sig gøre i praksis. Standarderne ændrer sig hele tiden, uanset om det er for lineært tv, streaming eller film-kigning via køb eller leje. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Men så kan producenterne jo ikke sælge et nyt tv med en ny tuner istedet for dit eksisterende tv med en outdated tuner.
Hvis Samsung laver et tv uden tuner som du køber til at holde i 10 år, så tjener de jo ikke penge. De vil hellere sælge dig et tv med tuner, som om 5 år er forældet. Så bliver du nød til at anskaffe dit et nyt med DVB-X tuner. Så har de solgt dig 2 tv med 5 års mellerum og det holder deres mølle kørende...
Redigeret af Cyberguyen - 20-Januar-2013 kl. 14:17 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Nej, køb det TV, du lyster, uanset prisen for det, blot billed/lydkvalitet er i orden, køb så en boks og smid den på, og vær akkurat ligeglad med, hvilken tuner TV'et så måtte have - sådan ser jeg på det! Standarderne skifter jo alligevel hele tiden...
I 2008 købte jeg et Beovision 8 pga. den gode lyd og billedkvalitet - der er kun analog tuner i det. SKID være med det - jeg fortsatte blot med at bruge ekstern boks. Redigeret af turbo2 - 20-Januar-2013 kl. 14:27 |
|
![]() |
|
Jwin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 769 |
Køb en prof monitor. De har ikke tuner og ofte heller ikke højtalere. F.eks. Panasonic:
http://www.av-connection.dk/?ML=1215 Det bliver det bare ikke billigere af. J |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |