|
Filformat der kan bevare kapitel indeling |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Januar-2013 kl. 15:06 |
Hej
Jeg har sammenklippet en række klip, til afspilning på PC, og SmartTV. Er der mulighed for at gemme i et format, som bibeholder kapitel funktionen, når de afspilles ? |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mine M4V filer kan godt holde på kapitel og det samme kan mine MKV-filer når jeg bruger Handbrake. Om dit TV så kan se kapitlerne er en anden sag - i hvert fald for MKV-filernes vedkommende.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Der kan nemt indlejres en kapitel-fil i xml-format i mkv-filer - men om dit fjernsyn kan håndtere det er, som Torben også skriver, en helt anden sag.
|
|
![]() |
|
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Har vedhæftet billede med oversigt over hvilke formater SmartTV kanhåndtere:
![]() |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Du kan jo prøve en mkv-fil med chapters og se hvordan det går. (Mkv-filer kan godt være supporteret uden alle features fungerer)
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Formatlisten siger intet om hvorvidt kapitler understøttes. På visse afspillere kan man dog hoppe frem i tidslinjen i stedet om end det er mindre elegant.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |