recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 42PF9831 - Fælleskøb interesse?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 42PF9831 - Fælleskøb interesse?

Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
Thorkil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 42PF9831 - Fælleskøb interesse?
    Sendt: 24-Juli-2006 kl. 23:16

Jeg tror vi efterhånden er flere der er interesseret i et fælleskøb på denne model. Er der mulighed for det? Hvad med TC???

TH

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 07:32

Jeg er delvist interesseret, dog tror jeg en fælleskøbs pris for denne model vil blive ret høj herhjemme. Den vil nok ligge ved 32k, hvilke er for højt for mig.

Til top
miro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 08:15
Jeg kan ikke se 42PF9831 på Philips hjemmeside. Hvori består forskellen til 9731? Er det kun designet? Hvis man kan leve med 37" får man vel ikke et tv der har mere end 9731?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 08:22

Oprindeligt skrevet af miro miro skrev:

Jeg kan ikke se 42PF9831 på Philips hjemmeside. Hvori består forskellen til 9731? Er det kun designet? Hvis man kan leve med 37" får man vel ikke et tv der har mere end 9731?

Nej det er ikke kun designet der er forskellen.

Der er også forskel på ambilight samt lyddelen. På disse punkter er 9831 bedre.

Den har dog ikke et Full HD panel, ligesom 9731. 9731D kan vist alligevel ikke udnytte det full HD signal, så det ser jeg ikke som nogen stor svaghed..

Til top
miro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 08:26
OK ambilight delen er måske væsentlig nok at til at retfærdiggøre en merpris. Men hvis tvét alligevle tilsluttes et sorruund anlæg er lyden vel knap så relevant. Det der med full HD kan i fremtiden vel være ret komme til at betyde noget?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 08:35

OK ambilight delen er måske væsentlig nok at til at retfærdiggøre en merpris. Men hvis tvét alligevle tilsluttes et sorruund anlæg er lyden vel knap så relevant. Det der med full HD kan i fremtiden vel være ret komme til at betyde noget?

Ja Full HD vil betyde noget i fremtiden, men det hjælper jo ikke noget når TV'et ikke kan håndtere et fuldt HD signal.

Bemærk at ClearLCD f.x. ikke virker på et HD signal.

Jeg vil dog give dig ret i at merprisen er meget høj på dette tv. Jo der medfølger også vægbeslag til 9831.

Til top
miro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 08:49

Det her med at TVét ikke kan håndtere et fuldt HD-signal forstår jeg ikke. Er det ikke netop det som 37" 9731 kan (vel som et af de eneste)? Kan man sige noget om hvornår man evt. vil kunne drage fordel af full-HD muligheden? Jeg kunne også spørge på en anden måde. Hvis nu prisen ikke er det vigtigste og jeg allerhelst ville have en 42" bliver jeg så senere ked af at jeg ikke har fullHD?

Nu er jeg ikke så meget inde i det, men det med ClearLCD. Hvorfor virker det ikke på HD og vil man have brug for det netop på et HD signal?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 09:03

Det her med at TVét ikke kan håndtere et fuldt HD-signal forstår jeg ikke. Er det ikke netop det som 37" 9731 kan (vel som et af de eneste)? Kan man sige noget om hvornår man evt. vil kunne drage fordel af full-HD muligheden? Jeg kunne også spørge på en anden måde. Hvis nu prisen ikke er det vigtigste og jeg allerhelst ville have en 42" bliver jeg så senere ked af at jeg ikke har fullHD?

Nu er jeg ikke så meget inde i det, men det med ClearLCD. Hvorfor virker det ikke på HD og vil man have brug for det netop på et HD signal?

Hej
9731 kan kun håndtere 1080i og ikke 1080p.
Jeg tror næppe du kan se forskel på 1080i og 768p.

Hvis du vil have et 42" så vælg enten 42pf9831 eller 42pf9731. 9731 har desværre ikke ClearLCD, men Full HD panel.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 09:26

Hej!

Har mere eller mindre bestemt mig for 42"9831,men er mest HOOKED på at vente lidt.....til hen omkring Nytår før jeg handler.Håber så at prisen har stabiliseret sig en smule....og at der evt. er flere forhandlere som har den på lager til den tid( evt.Tyskland)

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
miro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 09:30
Jeg har meget den samme opfattelse som dig Irev. Jeg er absolut mest hokked på en 42". Jeg havde dog stirret mig lidt blind på det med fullHD. Jeg syntes nu stadigvæk at der i spec. står 1920x1080p under panel opløsning på 37PF9731. Dette kan jeg ikke få til at harmonere med det du skriver lahan?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 09:39

Jeg har meget den samme opfattelse som dig Irev. Jeg er absolut mest hokked på en 42". Jeg havde dog stirret mig lidt blind på det med fullHD. Jeg syntes nu stadigvæk at der i spec. står 1920x1080p under panel opløsning på 37PF9731. Dette kan jeg ikke få til at harmonere med det du skriver lahan?

Hej

Kik på side 2 der står kun 1080i, dvs det er ikke Full HD(1080p).

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Har mere eller mindre bestemt mig for 42"9831,men er mest HOOKED på at vente lidt.....til hen omkring Nytår før jeg handler.Håber så at prisen har stabiliseret sig en smule....og at der evt. er flere forhandlere som har den på lager til den tid( evt.Tyskland)

Enig, så lad os se om vi kan få dem til tyske liste priser hvis vi bestiller et par stykker (9731 og 9831) samtidigt..

Til top

Besvar Besvar Side  123 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu