recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ripning af cd'er til NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ripning af cd'er til NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
panafreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panafreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ripning af cd'er til NAS
    Sendt: 21-Januar-2013 kl. 19:34
Hej Kloge hoveder Smile

Jeg er i gang med at rippe cd'er til min NAS, og har indtil videre gjort det ved hjælp af iTunes som så smider dem direkte over på NAS'en.

Jeg har så lige haft en enkelt cd som der ikke stod kunstner på, så iTunes smed dem bare på som ukendt kunstner samt ukendt album.

Jeg navngiver mappen hvad cd'en hedder og lægger den ind under bandnavnet som der ligger flere af på NAS'en.

Så langt så godt - problemet kommer så her: Når jeg så skal opdatere musikbiblioteket i Sonos vil Sonos ikke tilføje denne mappe som jeg har lavet (manuelt) så at sige, men det virker fint når iTunes smider dem over...Confused.

Er der nogen der har en forklaring på dette, og giver det mening det jeg skriver?

På forhånd tak.

Redigeret af panafreak - 21-Januar-2013 kl. 19:35
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 20:15
Så lad iTunes gøre arbejdet. Du kan ændre navn inde i iTunes, så bør det virke
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2013 kl. 20:45
OT: Tænk over hvilken kvalitet du ripper dine cd'er i - det vil være ærgeligt at gøre det om igen om nogle år fordi du vil have cd'en i tabsfrit format i stedet for et mindre godt format! (uden overhovedet at vide noget om hvordan du har rippet)
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panafreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Så lad iTunes gøre arbejdet. Du kan ændre navn inde i iTunes, så bør det virke

Ja det ved jeg, men det vil vel ikke ændre det på NAS'en for de er jo læst ind som ukendt, eller er der noget der er gået forbi min næse herTongue...men det skal da komme an på en prøve.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panafreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

OT: Tænk over hvilken kvalitet du ripper dine cd'er i - det vil være ærgeligt at gøre det om igen om nogle år fordi du vil have cd'en i tabsfrit format i stedet for et mindre godt format! (uden overhovedet at vide noget om hvordan du har rippet)

Rigtigt, jeg ripper minimum 256 kbps og må indrømme, at her kan jeg altså ikke høre forskel men nu er mit anlæg heller ikke high end.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panafreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 18:40
Takker til lahan, det virkede sgu som du sagde!!

Thanks dude! Thumbs Up
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Rigtigt, jeg ripper minimum 256 kbps og må indrømme, at her kan jeg altså ikke høre forskel men nu er mit anlæg heller ikke high end.
Så kan du overveje muligheden for at du på et tidspunkt køber et andet anlæg, hvor det er muligt at høre forskel og om du så vil værdsætte at have rippet til tabsfrit format i første omgang - det eneste du taber er plads og den mulige gevinst er mange timers sparet arbejde.
Til top
Micras19 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2010
Sted: Silkeborg
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micras19 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 19:16
Brug programmet mp3tag til at rette op på oplysningerne på filerne.

http://www.mp3tag.de/en/
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af panafreak panafreak skrev:

Jeg ripper i apple lossless, af den grund at jeg ikke vil have tab og med de priser der samtidigt er på harddiske i dag så ser jeg absolut ingen grund til at spare på pladsen. Samtidigt går det hurtigere at rippe jeg ligger typisk på 24-30 x speed

Redigeret af Potter - 23-Januar-2013 kl. 10:03
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér panafreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 15:51
Jeg takker for input alle sammen. Thumbs Up

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu