|
Bøvl med antenneforstærker |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2013 kl. 12:50 |
Hej
Jeg har lige købt sådan en her:
Jeg modtager dvb-c og analogt signal fra min Waoo-boks, men synes signalet var lidt fesent...
Så jeg valgte at købe ovenstående...
Problemet er bare, at signalet bliver MEGET dårligere... Ligegyldigt om jeg skruer op eller ned for forstærkningen...
Er der nogen der har et forslag, til havd der kan være galt?
|
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil aldrig anbefale ovenstående forstærker.
Du skal have fat i en F-connector baseret, fx. Yousee anbefaler ligeledes nedenstående:
Redigeret af Langmack - 22-Januar-2013 kl. 13:10 |
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1065 |
Nej, jeg ved godt det ikke er verdens bedste...
Men kan det alligevel passe, at signalet bliver dårligere?
|
|
![]() |
|
Langmack ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Ikke umiddelbart, men der er flere faktorer som gør, at det kan være tilfældet - bl.a. ukorrekt tilslutning af dine antennekabler/stik.
|
|
LG OLED65C9 monteret på Beovision 7 gulvstander.
B&O Stage Beoremote One |
|
![]() |
|
Nej, de sidder sgu fint nok... Hvis jeg bare plugger han-hun stik sammen, uden at køre dem i ant-forstærker, kommer der et meget bedre signal... Det bliver væsentligt ringere af, at blive forstærket.
|
|
![]() |
|
Pioneer540 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Har du overvejet at ringe til Waoo og få dem til at ændre forstærkningen i deres udstyr? Hos mig endte de med at skrue deres forstærkning til minimum for at få et godt signal.
Så kan du jo måske nøjes med en splitter og spare strømmen til en forstærker
![]() |
|
![]() |
|
Kan de ændre det? Og er det hos Waoo eller energiselskabet? I dette tilfælde Seas-Nve.
|
|
![]() |
|
Pioneer540 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Ja de kan ændre det - jeg kan ikke huske hvem jeg ringede til, tror det var Waoo, de skruede på det mens jeg kontrollerede begge tv indtil billedet var fint begge steder og de sagde de havde skruet helt ned
![]() |
|
![]() |
|
Jeg har kontaktet dem, og de ringer tilbage :)
|
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Hvis problemet er støj i din signalvej vil en forstærker bare forstærke støjen. En forstærker bruges ved for svagt et signal.
|
|
![]() |
|
antilles ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Min erfaring, efter at have lavet en lettere kringlet installation i vores hus, er at det ikke kan betale sig at købe for billigt. Køb en ordentlig antenne forstærker og ordentlige kabler samt F-connectorer. Jeg har købt på netto sat, hvor man får en relativt god pris, og kvaliteten er i orden.
Jeg indså i al fald at moderne MPEG4 signaler er MEGET følsomme overfor dårligt skærmede stik - derfor: Brug F-connectorer. Og som afslutning mod TV'et, bruger du skærmede stik, som dette: http://www.netto-sat.dk/coax_stik_iec_han_vinkel_metal-p-1414.html?cPath=45_43_90 Husk at placere forstærkeren som det første når signalet kommer ind i huset, så du, som Nexeren skriver, ikke tilfører støj inden du forstærker. Din leverandør har en minimum signal styrke de forpligter sig til at levere i den første slutdåse i vægen. Du burde kunne få dem til at måle om det er OK dér.
|
|
![]() |
|
Nexeren: Yes, det er jeg med på. Og sætter jeg antennen direkte til tv'et tættest på hvor mit signal kommer fra, er der heller ikke noget bøvl. Men det bliver for svagt, hvis jeg sætter en fordeler på.
Jeg kan også se udemærket tv på husets andre apparater, hvis signalet alene kommer fra udgangen på på waoo-boksen... Bøvlet kommer, når jeg deler signalet lige når det kommer fra boksen. Og yes, jeg har sat forstærkeren som det første... Jeg venter lige på, at Waoo ringer tilbage, så jeg kan prøve det Pioneer540 foreslog. Jeg skal nok give en melding senere...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |