|
DVBviewer og DVB-C?? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Charlie Kilo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2013 kl. 11:20 |
|
Jeg modtager Waoo via DVB-C.Når jeg søger efter kanalerne i Mediaportal kommer alle kanalerne inkl. Radio. MediaPortal viser dog at DR kanalerne er kodet? Problemet er dog let løst ved manuelt at ændre dem til FTA.
Når jeg scanner kanalerne i DVBviewer er der ingen DR kanaler. Det er lige meget om man laver en deep scanning eller kun søger efter gratis kanaler. Har jeg glemt et eller andet eller er det DVBviewer der ikke er lige så god til at søge som TV-service i MP? CK
|
||
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Anvendes den rigtige QTAM?? Under hardware kan der laves en hardware detect og dvbviewer kvitterer med de tv-kort den har fundet... Alternativ kan dvbviewers hjælpeprogram transedit anvendes til danne en færdig kanalliste, som blot skal importeres i dvbviewer.. Dette program kan også analysere Mux for Mux for signal...
Redigeret af avh - 22-Januar-2013 kl. 11:37 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Charlie Kilo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 101 |
|
Hej
CK
|
||
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
|
Der skal nok en kanal-liste til at scanne efter med de frekvenser...
(den laves ved at tilrette en bestående) Det er ikke den frekvens fordeling, man nornalt ser... Evt. anvende blind scan funktionen med dvbviewer/transedit...
Redigeret af avh - 22-Januar-2013 kl. 13:26 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
|
Charlie Kilo hvis du har verdo og bruger DVB-C som jeg forstår det kan du så fortælle mig hvor mange MUX deres DVB-C kanaler i den store TV pakke er delt op i?
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Hvis det er tilfældet ligger de digitale på en anden frekvens/MUX.
Du skriver ikke noget om din DVB-C tuner, fabrikat og model?
Og kan du se tuner detekteret korrekt i DVBViewer?
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
|
Jeg mener at have læst, at man skal bruge Transedit til at skanne DVB-C kanaler for DVBViewer. Der err et eller andet, som gør at DVBViewer ikke finder kanalerne |
||
![]() |
||
Dovenlas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
|
Hvilke tuner har du ? Jeg har en hdhomerun og der var min firewall i vejen.
Så prik hul til dvbviewer og så fandt den kanalerne /D |
||
![]() |
||
|
Hej
Jeg ved ikke hvor mange MUX det ligger på. Jeg har en Digital Devices Cine C/T tuner. DVBviewer kan sagten se begge tunere i kortet. Jeg må lige prøve at bruge transedit, hvilket jeg ikke har gjort før. CK |
||
||
|
![]() Transedit finder ikke kanalerne - selv med blind scan. Den eneste parameter jeg har angivet er QAM 256 og ikke nogen frkevneser. Jeg forstår det bare ikke. To ting er dog sikre, det er ikke fordi de er analoge og det er heller ikke fordi tuneren er indstillet til DVB-T. Formoder, at jeg en gang for alle må ligge DVBviewer i graven og holde mig til Mediaportal da dens søge funktion finder det hele - og radio kanalerne
![]() |
||
||
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
|
Hejsa Det kan vel ikke være fordi MediaPortal "holder" på tuneren ? har du prøvet at stoppe servicen "TVService" ?
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
![]() |
||
|
Ja, jeg har været inde i joblisten og stoppe det manuelt. Begge tunerne er synlige i DVBviewer og begge tunerne har foretaget en scanning - resultat var det samme.
|
||
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |