|
tv tuner |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2013 kl. 16:57 |
|
Hej.
For det første så undskyld hvis svaret allerede er her et sted, men synes det er lidt uoverskueligt at finde hoved og hale i (har søgt vidt og bredt synes jeg) Jeg bruger selv mediaportal og har ret godt styr på htpc osv. Men nu er jeg ved at hjælpe en bekendt med at sætte er server/klient løsning op med mediaportal (som udgangspunkt) Eneste problem er at han gerne vil kunne se boxers kanaler (ikke hd - dvb-t2) Hvilke muligheder er der af tunere der kan bruges til dette? Og er det blevet muligt af dekryptere flere kanaler på en gang, eller er det stadig kun en kanal pr. kort? Tænker måske lidt på noget eksternt usb/netværk |
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
det må være sådan noget du skal have
http://www.digitaldevices.de/DuoFlex_CT.html
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
|
Og det funker fint med boxer/mediaportal? Hvordan med multidecrypt?
|
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
|
der er lidt test her http://digitalt.tv/anmeldelser/htpc-anmeldelser/
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
|
Jeg er igang med at gå nye veje, så indenfor nærmeste fremtid, vil jeg have 3 stk. Terratec H7 DVB-T/C CI interface tunere til salg. Ligeså vil jeg også have 2 stk. Terratec T3 DVB-T tunere til salg (til de frie kanaler) Disse tunere er de bedste jeg har kunnet finde til Boxer (har prøvet lidt af hvert). Dog vil jeg sige at det ikke er 100% stabilt, men når det er sagt, kan jeg godt love at der findes ikke et setup til Boxer, som er 100% stabilt. Og ja, du skal bruge en tuner for hver mux du gerne vil modtage og hvis det drejer sig om de kodede kanaler, skal du bruge et CI modul for hver kanal du vil se/optage i det enkelte mux. Men da du maximalt kan få 3 kort til Boxer, er du selvfølgelig begrænset af max 3 CI tunere. Du kan vende tilbage, hvis du skulle være interesseret.
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
|
Sludder. Man kan selvfølgelig med en enkelt tuner modtage og/eller optage fra samtlige mux (men ikke samtidig), ligesom man også kan nøjes med et enkelt CI og CA modul. Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Jeg er helt med på hvordan det fungerer med mux, tunere osv. Men det var mere mht om man kunne dekryptere flere kanaler simultant med et kort, men det er jo så stadig ikke muligt kan jeg forstå.
|
||
![]() |
||
Kolvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2004 Status: Offline Point: 296 |
|
Skal nok lade være med at kloge mere i det og i stedet bare forklare, hvordan mit setup kom til at se ud efter megen prøven frem og tilbage med Boxer og DVB-T tunere For at få de frie kanaler til at virke ordentligt, var det nødvendigt at have 2 stk. ganske almindelige DVB-T tunere. Den ene skulle varetage Boxer MUX1 (DR1-DR2 etc). Så skulle jeg bruge en tuner til at varetage MUX2 (DR-HD, Ramasjang, Update etc). Så har vi de kodede kanaler, de ligger for min pakke i MUX3. Da bruger jeg mine 3 CI tunere og det vil sige at jeg kan optage 2 kodede kanaler i mens jeg kan se en kodet tredie kanal. Det lyder umiddelbart over dimensioneret, men vær endelig opmærksom på, at hvis du skal tilgå disse CI tunere fra andre TV (andre frontends), så kommer man hurtigt i bekneb..... Dette problem er selvfølgelig ikke med de frie kanaler....... Men jeg har ingen erfaring med at skanne MUX3, MUX4 og MUX5 samtidig, hvis man skulle have den store pakke.
|
||
![]() |
||
|
Så fik jeg også Boxer tv i Mediaportal
![]() Valget faldt på Digital Devices, havde lidt bøvl med opsætningen, men nu kører det perfekt. Men kunne godt tænke mig at prøve et Smit cam for at se om det er muligt at dekode mere en 1 kanal af gangen. Ifølge DD skulle det kunne lade sige gøre: http://support.digital-devices.de/knowledgebase.php?article=27 Eller hvad? Edit: Har fundet http://www.satshop.tv/SMIT-Viaccess-Professional-Cam_2 Men godt nok lidt pebret når man ikke aner om det virker. Redigeret af stefanb - 30-Januar-2013 kl. 23:44 |
||
![]() |
||
Steiner ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Februar-2013 Sted: Struer Status: Offline Point: 1 |
|
Stefan
Godt at høre at Boxer kører hjemme ved dig, men det ser lidt anderledes ud hjemme ved mig. Af en eller anden årsag ser det ud til at Medieportal ikke er klar over at der er et CI modul koblet til. Derfor kan den ikke vise de kodede kanaler....synes jeg har prøvet ALT. Mere præcis er det denne fane der er grå ved mig. http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/141_Configuration/TV-Server_Configuration/02_TV_Servers/3_Scan_DVB-S/2_CI_Menu Den ligger godt nok under DVB-S, men det burde være det samme. Steiner |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |