recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVBviewer og DVB-C??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVBviewer og DVB-C??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVBviewer og DVB-C??
    Sendt: 22-Januar-2013 kl. 11:20
Jeg modtager Waoo via DVB-C.
Når jeg søger efter kanalerne i Mediaportal kommer alle kanalerne inkl. Radio. MediaPortal viser dog at DR kanalerne er kodet? Problemet er dog let løst ved manuelt at ændre dem til FTA.

Når jeg scanner kanalerne i DVBviewer er der ingen DR kanaler. Det er lige meget om man laver en deep scanning eller kun søger efter gratis kanaler.

Har jeg glemt et eller andet eller er det DVBviewer der ikke er lige så god til at søge som TV-service i MP?

CK

CK
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 11:35

Anvendes den rigtige QTAM??

Under hardware kan der laves en hardware detect og dvbviewer kvitterer med de tv-kort den har fundet...

Alternativ kan dvbviewers hjælpeprogram transedit anvendes til danne en færdig kanalliste, som blot skal importeres i dvbviewer..

Dette program kan også analysere Mux for Mux for signal...

Redigeret af avh - 22-Januar-2013 kl. 11:37
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 12:07
Hej

Såvel QAM som symbolrate er som forskrevet, så det er ikke der problemet ligger. DVBviever finder simpelthen ikke kanalerne, selvom alle søge indstillinger er korrekte (og ligesom når søgning i MP foretages).
Når man kigger på frekevslisten (link) er det sjovt nok alle de kanaler der ikke har en "kanal" og en "frekvens", hvorfor der heller ikke er noget at indtaste manuelt

CK

CK
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 13:25
Der skal nok en kanal-liste til at scanne efter med de frekvenser...
(den laves ved at tilrette en bestående)
 Det er ikke den frekvens fordeling, man nornalt ser...

Evt. anvende blind scan funktionen med dvbviewer/transedit...

Redigeret af avh - 22-Januar-2013 kl. 13:26
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 17:00
Charlie Kilo hvis du har verdo og bruger DVB-C som jeg forstår det kan du så fortælle mig hvor mange MUX deres DVB-C kanaler i den store TV pakke er delt op i?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Charlie Kilo Charlie Kilo skrev:

Hej

Såvel QAM som symbolrate er som forskrevet, så det er ikke der problemet ligger. DVBviever finder simpelthen ikke kanalerne, selvom alle søge indstillinger er korrekte (og ligesom når søgning i MP foretages).
Når man kigger på frekevslisten (link) er det sjovt nok alle de kanaler der ikke har en "kanal" og en "frekvens", hvorfor der heller ikke er noget at indtaste manuelt

CK
De frekvenser og kanal numre der er på liste, er det ikke for analogt signal?
Hvis det er tilfældet ligger de digitale på en anden frekvens/MUX.
Du skriver ikke noget om din DVB-C tuner, fabrikat og model?
Og kan du se tuner detekteret korrekt i DVBViewer?

Mvh JørgenT

Til top
Kolvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kolvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 20:43

Jeg mener at have læst, at man skal bruge Transedit til at skanne DVB-C kanaler for DVBViewer. Der err et eller andet, som gør at DVBViewer ikke finder kanalerne

Til top
Dovenlas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-December-2007
Point: 176
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dovenlas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 01:58
Hvilke tuner har du ? Jeg har en hdhomerun og der var min firewall i vejen.
Så prik hul til dvbviewer og så fandt den kanalerne

/D
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 12:12
Hej

Jeg ved ikke hvor mange MUX det ligger på.

Jeg har en Digital Devices Cine C/T tuner. DVBviewer kan sagten se begge tunere i kortet. Jeg må lige prøve at bruge transedit, hvilket jeg ikke har gjort før.

CK

CK
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 14:16
Cry Resultatet er det samme.

Transedit finder ikke kanalerne - selv med blind scan. Den eneste parameter jeg har angivet er QAM 256 og ikke nogen frkevneser. Jeg forstår det bare ikke. To ting er dog sikre, det er ikke fordi de er analoge og det er heller ikke fordi tuneren er indstillet til DVB-T.

Formoder, at jeg en gang for alle må ligge DVBviewer i graven og holde mig til Mediaportal da dens søge funktion finder det hele - og radio kanalerne LOL

CK
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2013 kl. 14:19

Transedit finder ikke kanalerne - selv med blind scan. Den eneste parameter jeg har angivet er QAM 256 og ikke nogen frkevneser. Jeg forstår det bare ikke. To ting er dog sikre, det er ikke fordi de er analoge og det er heller ikke fordi tuneren er indstillet til DVB-T.

Formoder, at jeg en gang for alle må ligge DVBviewer i graven og holde mig til Mediaportal da dens søge funktion finder det hele - og radio kanalerne LOL

Hejsa

Det kan vel ikke være fordi MediaPortal "holder" på tuneren ? har du prøvet at stoppe servicen "TVService" ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Kilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 08:26
Ja, jeg har været inde i joblisten og stoppe det manuelt. Begge tunerne er synlige i DVBviewer og begge tunerne har foretaget en scanning - resultat var det samme.

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hejsa

Det kan vel ikke være fordi MediaPortal "holder" på tuneren ? har du prøvet at stoppe servicen "TVService" ?

CK
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu