|
Ripning af cd'er til NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
panafreak ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2013 kl. 19:34 |
|
Hej Kloge hoveder
![]() Jeg er i gang med at rippe cd'er til min NAS, og har indtil videre gjort det ved hjælp af iTunes som så smider dem direkte over på NAS'en. Jeg har så lige haft en enkelt cd som der ikke stod kunstner på, så iTunes smed dem bare på som ukendt kunstner samt ukendt album. Jeg navngiver mappen hvad cd'en hedder og lægger den ind under bandnavnet som der ligger flere af på NAS'en. Så langt så godt - problemet kommer så her: Når jeg så skal opdatere musikbiblioteket i Sonos vil Sonos ikke tilføje denne mappe som jeg har lavet (manuelt) så at sige, men det virker fint når iTunes smider dem over... ![]() Er der nogen der har en forklaring på dette, og giver det mening det jeg skriver? På forhånd tak. Redigeret af panafreak - 21-Januar-2013 kl. 19:35 |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så lad iTunes gøre arbejdet. Du kan ændre navn inde i iTunes, så bør det virke
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
OT: Tænk over hvilken kvalitet du ripper dine cd'er i - det vil være ærgeligt at gøre det om igen om nogle år fordi du vil have cd'en i tabsfrit format i stedet for et mindre godt format! (uden overhovedet at vide noget om hvordan du har rippet)
|
||
![]() |
||
panafreak ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
|
Ja det ved jeg, men det vil vel ikke ændre det på NAS'en for de er jo læst ind som ukendt, eller er der noget der er gået forbi min næse her ![]() |
||
![]() |
||
|
Rigtigt, jeg ripper minimum 256 kbps og må indrømme, at her kan jeg altså ikke høre forskel men nu er mit anlæg heller ikke high end. |
||
![]() |
||
|
Takker til lahan, det virkede sgu som du sagde!!
Thanks dude!
![]() |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
||
![]() |
||
Micras19 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Maj-2010 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 55 |
|
Brug programmet mp3tag til at rette op på oplysningerne på filerne.
http://www.mp3tag.de/en/ |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Redigeret af Potter - 23-Januar-2013 kl. 10:03 |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
|
Jeg takker for input alle sammen.
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |