|
PS3 Black Ops 1 invalid format |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2013 kl. 12:48 |
Min søn har nogle problemer med Black Ops 1 og hans nye ultra slim konsol.
Spillet virker fint på den gamle slim model. Men så snart han sætter det i hans ultra slim, så melder den invalid format. Historie, som måske kan skabe lidt lys over problemet, men ikke en egentlig løsning. Vi har en Slim model hjemme. Og der virker alle spil fint i. Denne slim model er sat til et Samsung 3D tv/Onkyo Receiver. Han fik så en Ultra Slim i sidste måned, som han skulle bruge, når han er hos sin mor. Denne blev i første omgang installeret hjemme på Samsung TVét, opdateret osv. Og spillene blev også installeret og opdateret i hans nye Ultra Slim. Dog blev Black Ops 1 aldrig installeret på denne Ultra Slim, på dette tidspunkt, da han har Black Ops 2 og mest spiller det, samt Fifa13. Anyway - Da han kommer hjem til sin mor og får sat sin Ultra slim til der, så virker alt umiddelbart fint. Black Ops 2, Fifa osv. spiller fint, lige indtil han får lyst til at spille lidt Black Ops 1, så kommer fejlen med Invalid format.. Og det er kun det ene spil som giver problemer. Jeg har søgt lidt rundt omkring og har også fundet nogle mulige årsager. Han har et LG tv (ikke-3D) hos sin mor. Disse LG tv har en del problemer, hvis man søger på google. Hvad der desværre ikke er det samme her er, at når LGérne har problemer, så er det med alle spil, efter hvad jeg kunne læse mig frem til. Min søn har kun problemer med Black Ops 1. Opsætningen på hans Ultra Slim blev oprindeligt foretaget, da den var koblet på Samsung tvét. Kan det tænkes, at der er noget der "hænger fast" i og omkring skærm opløsning, som kun skaber problemer i Black Ops 1? Jeg synes selv det lyder underligt, men det er uhyre svært at bruge udelukkelses metoden her. Jeg havde forventet at Black Ops 1 og 2 var ens på dette område. Foreløbig vil han prøve at sætte hans slim til et andet TV hjemme hos hans mor, for at se om det ændre noget. Men hvis det gør, så kan jeg ikke se, at vi er blevet så meget klogere. Alternativet er at tage Ultra Slim og sætte den til Samsung TVét, for at se om det ændre noget. Men igen kan jeg ikke se, at det skulle skabe andet end forvirring. Meningen er jo, at det skal/bør virke på hans LG tv. Tvét skulle efter sigende kunne køre 1080p uden problemer, men jeg har ikke selv været i nærheden af det. En lille mistanke jeg desværre kun kan finde løse rygter på: Black Ops 1 kører 600p, mens Black Ops 2 kører 720p, og LGen har problemer med 600p? Men burde PS3éren ikke selv kompensere for det? Er der nogen som har andre ideér? |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hmm.. Har ingen anelse, men prøv at pille lidt med opløsningen ind på selve konsollen. Sæt den ned til 480p. Hvis spillet slet ikke virker så prøv at se om i kan få pengene retur..
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Det er svært at argumentere for, at spillet ikke virker, når det virker fint på Slim modellen. Havde det været så simpelt, så ville der ingen problemer være. Kort ridset op: Black Ops 1 og andre spil virker fint: PS3 Slim - Onkyo receiver - Samsung TV Black Ops 1 virker ikke: PS3 Ultra Slim - LG TV Men andre spil inkl. Black Ops 2 virker fint Det er samme fysiske diske der benyttes. Så snart vi får mulighed for det, så tester vi Black Ops 1: PS3 Ultra Slim - Onkyo receiver - Samsung TV. Hvis det virker der, så må det være LG TVét som har et problem med en forskel i Black Ops spillene, eksempelvis opløsningen er anderledes i Black Ops 1 end i 2éren. Og det er en opløsning som LG tvét ikke kan klare i Black Ops 1. DET ville være en interessant ting, da LG TVét er et ganske almindeligt 1080p TV, som PS3éren rapportere understøtter de almindelige formater. Nogen eller noget har lavet en gevaldig brøler et sted så. (Sony/Black Ops producenten). At skifte/rode med opløsningerne i PS3éren, kan jeg ikke se vil ændre noget, når/hvis spillet selv overtager og skifter opløsning alligevel. |
|
![]() |
|
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
Okay :-) min pointe mht at få pengene retur synes jeg stadigvæk det bør overvejes hvis knægten ikke kan bruge det halvdelen af tiden. Det er jo ligemeget om det virker på den ene konsol, i har betalt for et produkt der bør virke og gør det ikke det (på den ene konsol) ville jeg have pengene retur, medmindre selvfølgelig at det er 2 år siden det er købt. Men det er også kun som nødløsning. Primære opgave må være at finde ud af hvor fejlen ligger også er der jo kun én vej frem :-)
|
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
Som Steffen skriver, så prøv at rette i opsætningen for hvilke opløsninger PS3'eren udsender. PS3 kan i opsætningsprocessen finde ud af, hvilke formater tv'et understøtter, og så kun sende opløsning til tv'et, som tv'et kan modtage. Hvis PS3'eren er sat op til et andet tv, som understøtter flere formater, kan det sagtens være at det hjælper.
|
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
Problemet er løst. Det viste sig, som jeg også havde en ide om, at hvis en PS3 først har været tilsluttet et TV, så beholder den åbenbart EID informationer fra det TV, selvom den kobles på et andet TV. Det løses ved at lige genindlæse skærmindstillingerne igen via auto indstillingerne, når man har skiftet TV. Black Ops 1 var så åbenbart mere følsom her end andre spil. Pudsigt!
Synes lige i skulle vide det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |