recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem Philips 9967D <-> Sony Sourround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem Philips 9967D <-> Sony Sourround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stigf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem Philips 9967D <-> Sony Sourround
    Sendt: 20-August-2006 kl. 14:32

Hej alle

Jeg har tidligere i dette forum beskrevet, hvordan jeg bøvlet med at få mit Philips 329967D til at levere tålelig lyd til mit Sony DAV-S550. Problemet dengang - og nu - er delay. Den analoge tuner leverer et forskudt signal, som jeg har svært ved at høre, om det er foran eller bagefter, men som dog ikke er værre end jeg blot skruer helt ned for tv'ets højtalere, og så går det endda.  

Men den digitale tuner sender sit billede meget forsinket (omkr 1. sekund) i forhold til den analoge lyd, som er den, der overføres via scart til Sonyen. Det betyder i praksis, at lyden er ude i stuen inden den talende har åbnet munden ! Og det er 'træls'!

Nu mine spørgsmål:

Vil et andet surroundanlæg kunne justeres, så lyden 'holdes tilbage' ?  
I givet fald - hvilket ?
Mit Philips har en digital lydudgang. Ved nogen, hvilket slags kabel, der skal anvendes, og hvordan får jeg det tilsluttet Sonyen i den anden ende ? Jeg har vist en ledig audio in (left/right) i Sonyen, men Philips-udgangen består kun af et 'hul'

På forhånd tak for lidt hjælp til en noget uskarp Hi-Fi wannabee

Stig

Redigeret af stigf - 20-August-2006 kl. 14:34
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 14:44

Vedrørende Digitallyd. Som du beskriver det, så er der på Philips en Coax Digital Out, og på Sony en Analog L/R In. Så det er så simpelt disse to kan ikke anvendes til Digitalt signal. Der skal være en ledig Coax i Sonyen, eller en ledig Toslink, og så må du anskaffe en Converter. Alternativt så kan du jo trække analog lyd ud fra Scart, og tilslutte i det ledeige Input på Sony. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
stigf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 14:52

Hej Radiomanden

Tak for dit hurtige svar. Det er det analoge lydsignal, jeg pt kun kan høre, og det er det, der er meget foran billedet.

Men jeg har en 'optical digital in' i Sonyen. Kan der skabes en forbindelse mellem Coax'en og dette ?

Stig

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 14:58

Ja. Du skal bruge en Coax/Toslink Converter. Den skulle kunne anskaffes hos velassorterede forhandlere. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
stigf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 15:08

Tak - det var lige, hvad jeg håbede

Har du nogen ide om, om lyden i en sådan sammenkobling er fri for 'lip-sync' problemer?

Stig

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2006 kl. 16:23

Aner det ikke, har aldrig haft sådanne problemer, andet end de har været udefra kommende. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu